Frågetecken - ?

En människa jag träffat rätt ofta sista tiden har jag inte riktigt kommit underfund med. Har pendlat mellan uppfattningen om det är en trevlig prick eller en riktig skitstövel.
I dag bestämde jag mig. Det är en skitstövel.

Många gånger, allt som oftast, svarar vederbörande inte på tilltal. Redan där kvalificerar man sig för att vara en skitstövel. Men visst, man kan ha dåliga dagar, det köper jag, och jag har svalt tungan för att inte säga nåt. Jag har gått därifrån, mer eller mindre skakandes på huvudet. Kvalificeringsfaktor nr 1 för skitstövel uppnådd alltså.

Man kan klaga, gnälla och var bitter och tycka att alla andra gör eller helt enkelt ÄR fel. Visst, gnäll på, jag lyssnar gärna! Men allt, precis allt, kan det inte vara fel på. Nåt positivt i livet eller på jobbet måste det väl ändå finnas? Annars får man nog faktiskt göra nåt åt sin situation. Det skapar lite taskiga vibbar bland alla andra om man hela tiden ska få höra hur jävla dåligt allting, precis allt, är! Har inte sagt nåt om detta heller. Kvalificeringsfaktor nr 2.

Är man bra och duktig på det man gör kanske man möjligtvis kan delge andra det, inte betrakta nån (som mig då till exempel, men även andra) som nåt katten släpat in och bete sig som den mest skitnödiga i hela världen. Vore himla kul att kunna lära sig nåt av dig, men det är inte att tänka på eftersom jag inte har den minsta lust att prata med dig alls, jag drar mig för att fråga nåt - what so ever. Skär hellre av mig tummen än frågar dig nåt, men ibland är jag ju tvungen. Nej, rätt gissat - inte sagt nåt här heller. Kf nr 3.

Kf 4, den avgörande faktorn, kom i ett mail i dag. Det mailet kommer med all säkerhet inte gå spårlöst förbi. Nu tryckte jag tillbaka ett lite klämkäckt svar, förmodligen för att jag befann mig i chockfas.
Tyckte du att du var lustig eller var det helt enkelt ett sätt att säga hur inkompetent du tycker jag är? Säg det då, rätt ut. Jag har inga som helst problem med det, jag kan förhålla mig till det. Kan du?

Det må hända att jag är den mest korkade människa du mött, men, med all respekt, du kan ha missbedömt mig lite grann. Jag förstår precis hur du resonerar.

Ah, skitstövel förresten - tar tillbaka det. Jag nöjer mig med skitnödig. Det är nästan värre...


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P

Är det någon jag känner?

2008-11-05 @ 11:30:24
Morrat av Åsa

P: Nej. Du känner inte vederbörande.

2008-11-05 @ 11:41:57
Morrat av P

Då vet jag. Men ändå inte. Ja, du fattar. Nu vankas det lasagne och kladdkaka i mitt hus.

2008-11-05 @ 12:34:21
Morrat av Marie

Men du! Hur var det nu med att inte slösa energi på folk man inte gillar???????? Och slösa energi på dem man tycker om?????!!!!

2008-11-06 @ 15:27:05
URL: http://sluthandlat.blogg.se/
Morrat av Åsa

Marie: Det är så lätt att glömma bort det där... ska försöka på nytt, vara likgiltig.

Den skitnödige har varit vänligheten själv ett par dagar förresten, dock är det långt kvar till ödmjukhet, men ändå... :-)

2008-11-06 @ 20:37:24
Morrat av Marie

Jag veeeet! Det är därför jag påminner. Är likadan själv men försöker skärpa till mig! Likgiltig är bra. Förhoppningsvis får du positiv energi över till alla oss trevliga. Tidahôlmare även!!

2008-11-07 @ 19:00:47
URL: http://sluthandlat.blogg.se/

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0