Vita bollar

Blir ett litet golfinlägg till... även om det är rätt (så in i norden) tråkigt för er som inte golfar. Men vet att några av er golfar i och för sig.

Jag hade inte behövt släpa med så många bollar i dag. Far hade en riktigt dålig dag. Man slår inte bort en enda boll om man slår max 20 meter med drivern. Det går liksom inte att tappa bort bollen, även om man anstränger sig.

Jo, en boll försvann förresten - i dammen på 5:an. Där är dammen belägen cirka 10 meter från tee. Och det går liksom inte att få bollen att rulla över vattenytan, den sjuker liksom. En golfboll har inte samma egenskaper som Jesus.
Fast jag fick faktiskt tillbaka bollen han lånade av mig.

Själv är jag så tråkig på golfbanan nu för tiden att fåglarna tystnar. Bara ett enda utbrott i dag.
Och det var för att jag tappade, ja tappade!, min favvo-boll. Den jag alltid plockar fram när jag spelar hyfsat. Då vet jag att jag inte kommer att slå bort den, utan kan tryggt och lugnt spela vidare med min lycko-boll som jag av någon anledning oftast lyckas slå till på rätt sätt.
På den ytterst korta biten från 12:an till 13:de har sötnosen försvunnit spårlöst. Tappat den. Slarvat bort den! Nästan värre än att slå bort den.
Därför missar jag också utslaget på 13:de i ren vrede. Uppe på green på tre i och för sig, men fyr(!)-puttar bara för att jag började tänka på den förlorade älsklingsbollen.

En fyr-putt är en dödssynd. Det är då man börjar funderar på om man inte ska börja med schack. Schack är en barnlek om man jämför med golf.

Så. Klar. Lovar. Inte fler golfinlägg på ett tag!



Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av beerbelly

Mer golfinlägg tycker jag :)

Gick sådär alltså? Hoppas ni njöt av vädret åtminstone som sagt.

Kram och sov gott!

2008-05-21 @ 23:49:23
Morrat av P

Fick du tillbaka bollen av Jesus? Fantastiskt, visste inte ens att han spelade golf. I dag jävlades mina linser kan jag säga, Dumma!

Träningsskor är packade.

2008-05-22 @ 06:46:05
Morrat av Åsa

P: Jodå, han spelar titt som tätt.

Fast i går var han inte ute.

Ett litet, litet smärre (!) syftningsfel där uppe... Orkar jag ändra? Ja, kanske. Funderar.

Bra P! Jag skulle ju påmint dig om träningskläder, tur att du har bättre minne än mig.

Trätummen i vägen?

2008-05-22 @ 07:09:22
Morrat av Åsa

2008-05-22 @ 07:10:51
Morrat av Åsa

Går inget bra det här. Nu blev det en tom kommentar här ovan.



bb: Sömnen har varit god. Något för kort bara.

Ha en bra torsdag. Kram.

2008-05-22 @ 07:13:10

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0