Tee-time

Snart peggar jag upp på första tee.
Eller snart... klockan 18 närmare bestämt.
(Trodde inte jag skulle vara hemma så tidigt från jobbet därför blev det 18.00 för att slippa stress.)

Ska spela med min far igen.

Pratade med honom nyss, snacka om laddad: 
-- I dag spelar vi tills skymningen kommer. Vi har ju inte spelat på en månad nu...

Skymningen? Hur länge ska han va ute? Hur många hål hinner vi innan det börjar skymma? Undrar om han orkar så långt?

Bäst att ta med sig ett litet överlevnadskit för extrema golfsituationer. Tjocka kläder i mängder (vantar inkluderat), lite blodsockerproviant, öronproppar (när far börjar tappa orken), kaffe-termos (far brukar bli lite putt och upprörd över att caféet är stängt vid skymning), bollar och peggar i överflöd (far brukar ibland ha förbrukat sitt boll- och peg-innehav innan vi nått 5:an), en extra vattenflaska (far brukar glömma fylla på sin och dricker upp mitt vatten) och annat bra att ha.

Nu känner jag att det inte är någon höjdare att ha en bärbag. Nej, en golfbil skulle varit lycka i dag med all packning.

Känns som jag ska ut och campa.

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av beerbelly

Hehe lite mycket grejer kan det bli. Blir lite mer träning när man bär. Skönare att kunna gå vartsomhelst med tycker jag.

Hoppas rundan gick bra och att ni hade lika bra väder som vi. Super skönt.

Ha en bra fortsättning på kvällen med :)

2008-05-21 @ 23:13:18
Morrat av Åsa

bb: Det var en höjdarkväll! Tror pappa sammanfattade både vädret, Sverige och vår trivsel i en enda mening på 18:e (speciellt med tanke på att han spelade som han hade 408 i hcp, då är man ju inte nöjd med nåt i livet över huvud taget i normala fall):

-- Fan, vad skönt att det är sommar. Vintern är inte kul alltså. Såna här kvällar ska man vara rädd om!

Visst är han klok min pappa. Blev riktigt rörd. ;-)

I morgon är det torsdag. Må gott tills dess. :-)







2008-05-21 @ 23:48:58

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0