Strejkar inte

Nej.
Jag bloggstrejkar inte.
Håller på med stora vårbruket bara.

Vet ni hur jobbigt det är att bära 10 säckar jord, 4 säckar täckbark och 2 säckar koskit?
Upp på kundvagnar, från kundvagn till bilen, ur bilen och sen vidare upp för trappor, över gräsmatta till respektive användningsplats.
Svintungt!

Koskiten luktar illa dessutom!

Nu fortsätter jag leka månskensbonde. Frösådd i grönsakslandet är först ut på agendan i dag.

Ha en bra dag i solen!

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av beerbelly

Mycket skit och jobb blir det. Hoppas slutresultatet blir desto bättre :)
Ha det super gött idag!

2008-05-11 @ 09:32:20
URL: http://looser-beerbelly.blogspot.com/
Morrat av P

Tur att du är stark som en älg då!

2008-05-11 @ 09:54:10
Morrat av P

Lite skoj att det var tandläkarreklam i bannern mellan detta inlägg och nästa...

2008-05-11 @ 21:43:45
Morrat av Nollan

Nej, jag vet nog inte hur tungt det är. Men hur koskit luktar känner jag till. Du får se det som gratis träning. Och tänk vad det ska växa i grönsakslandet framöver!

2008-05-11 @ 22:41:58
URL: http://iordochbild.blogspot.com
Morrat av Åsa

P: Nu när helgen är över är jag svag som en mygga. Fast jag kan inte stickas... Än. ;-)
Tror reklamen refererar till nyckelord i texterna. Fast jag missade att se den.

Nollan: Japp, gratis träning!
Så nöjd med mig själv. Ska rapportera hur det framskrider i grönsakslandet. (Om det framskrider. Hör du inget går det inte så bra... ;-))

2008-05-11 @ 22:52:12
Morrat av Åsa

bb: Jösses. Jag glömde ju svara dig! Får skylla på psykiska tröttheten.
Japp - säger till dig som till Nollan ungefär, blir det ett resultat blir ni varse! Nu ska jag kolla in dina bloggrunor... ;-)

2008-05-11 @ 22:54:06

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0