Söndagen är över strax

Jösses.
Tänkte nyss för mig själv att en riktigt lat och slö söndag passerat till ingen nytta...

Men vad är en lat och slö söndag?

Jag har lett två gruppträningspass, tvättat tre maskiner, diskat en megadisk efter gårdagens grillmiddag (nä, jag har ingen diskmaskin... nä, jag är inte ensam i världen om det, men nästan...), påtat ogräs i tre meter rabatt, fikat med en kompis, spelat tolv hål golf (ja, vi hoppade runt lite bland hålen tills vi tröttnade och landade på tolv...), fixat lite på altanen och dammsugit.

Så egentligen kan man väl inte kalla denna söndag lat och slö? Men varför känns det så då?

Vädret!
Japp. Det är min enkla, sanna och enda förklaring.

Man går lite ut och in. Frukost ute. Gruppträning inne. Fixar lite här och där hemma. Diskar tre tallrikar och fem glas. Går ut. Påtar lite i rabatten. Hoppsan... K kom förbi. Fikar. Ute. Påtar. Bär upp dynor till soff-gruppen på altanen. Hänger upp tvätt. Påtar. Telefonen ringer. Golf? Visst. Syns vid arton-tiden. Påtar. Diskar färdigt. Påtar. Tvätt igen. Käkar. Ute. Läser gp. Varenda bokstav. Tvätt. Mot golfbanan. Köper kvällstidningen på väg hem därifrån.

Väl hemma från golfen hade klockan blivit 21, ungefär.
Sjunker ner i soffan på altanen. Filt. Kyligt. Läser tidning. Dricker te. Tittar på vita pelargoner. Det mörknar. Tänder lyktorna. Sitter kvar. Andas. Bara är.



Förra sommaren kände jag aldrig att jag hade en enda lat och slö dag, vad jag kan erinra mig. Var bara stressad för att det regnade varje dag och förbannade vädret...

Så här ska det vara. Känna sig lat och slö, när man egentligen gjort ganska mycket. Det är min melodi! Min väder-melodi!
Finns nog ingen som är sån väder-humör-människa som mig.







Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av beerbelly

Nej det låter inte slött alls. Gött att det känns så ändå det är det viktiga. 12hål golf hehe.

Ha en bra dag imorgon med!

Kram

2008-05-26 @ 00:07:13
Morrat av Åsa

bb: Tja. I dag är det ju måndag. Då är det jobb - då infinner sig nog inte den där sköna känslan från i går. :-)

Ha en bra måndag.

2008-05-26 @ 07:24:38

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0