Sköt er själva

Inte bara jag som gnäller förresten...

 Var på Sviskis i dag och M hade med sig den lille strålande Ludd.
Ludd är mysig.
Ludd är så duktig och står klistrad vid fönsterrutan in mot Sviskis-salen i 43 minuter och vaktar M:s ryggsäck. När tre minuter av passet återstår blir lille Ludd kissenödig. Håller hande lite så där icke-diskret kramad runt det som trycker på.
Mamma M ser naturligtvis detta, men precis just då är det "sista-låten" på Sviskis-passet, där man har chans att få upp pulsen över 80 så hon "chansar" att Ludd kan hålla sig tre minuter. Baserat på den erfarenhet hon har av sitt barns kiss-vanor.
Efter de tre puls-minutrarna rusar hon ut till Ludd, som fortfarande klämmer åt. 

Jag är kvar i Sviskis-lokalen och råkar hamna bakom två messer-schmitt-jag-kan-det-här-med-mamma-rollen-och-ser-ner-på-alla-andra-om-dom-inte-ammar-sina-barn-tills-dom-är-fyra-fem-år. Typ.
--Såg du? säger A till B.
-- Först nu såg hon pojkens kiss-ångest, säger B.
(Kiss-ångest - japp. Där har vi uttrycket vi alla väntat på.)
-- Jag såg honom stå där och knipa i tre kvart, säger A till B.
Vilket inte är sant eftersom passet knappt är så långt.
-- Ibland undrar jag om det är bra att man kan ta med sig barnen hit, säger geniet B till A. Ibland kanske det är bättre man får vara hemma med nån som ser en.

Hallå. Kom in i matchen. Det är faktiskt M ni pratar om. Inte en orangutang.
Ni såg däremot ut som nåt ur apsläktet! (Ledsen, men  jag blev riktigt irriterad!)
Klanka inte ner på M som mor. Då blir jag arg!! Riktigt arg.

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av beerbelly

Äh var nog inte så allvarligt. Alla älskar att skvallra och inget binder ihop folk som lite skitsnack om någon person de inte känner?
Ha en bra dag och förstås rätt att stå upp för sina vänner :)

2008-05-13 @ 08:43:56
URL: http://looser-beerbelly.blogspot.com/
Morrat av M

Ha, ha! Trodde bloggen skulle handla om kor idag! Och det gjorde den på sätt o vis kanske...
Även solen har fläckar..men såklart känner jag mina barn och är näst intill den perfekta modern!
Skönt att ha en furir till vän!!!! Tack

2008-05-13 @ 09:15:04
Morrat av Åsa

bb: Nä, det var säkert inte så allvarligt... Jag som hetsade upp mig.
Ha en bra dag du med!

M: Inga riktiga kor nä...
(Tappade inspiration för koss-inlägget).
Näst intill den perfekta modern, nu var du väl blygsam? :-)
Nu drar jag till Tie-bridge.

2008-05-13 @ 12:07:36
Morrat av K

Säg vilka det var så ska dom få.....säga så om vår M det får man dyrt betala. Bästa mamman i världen förutom mig själv då förstås då ha ha

2008-05-13 @ 13:50:01
Morrat av Åsa

K: He, he - du är också blygsam.
Trodde du bara skulle springa nu för tiden... men om du vill sviska någon gång ska jag naturligtvis peka ut dom så du kan säga nåt dräpande! ;-)

2008-05-13 @ 15:15:25

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0