Phu... vilken arbetshelg

Jobbat som en flitig myra i trädgården både lördag och söndag.
I går kväll hade jag främmande (meny: grillad lax), som jag fick köra i väg vid halv tio då jag kände att jag höll på att stupa av fysisk och psykisk utmattning.

M sms:ade redan i går en inbjudan till lunch i dag. Gulligt.
Tackade nej. Tack och lov att jag gjorde det, för min, M:s och resten av hennes familjs skull!

Vid lunchtid i dag var nämligen hela jag svart av jord och luktade med 100% säkerhet koskit, och kanske svett!
När jag jobbar i trädgården, jobbar jag. Jag rullar mig inte i rabatterna, men näst intill. Sen ligger jag i lite också, går inte och filosoferar mellan spadtagen utan sliter och svettas.
Vid lunch-tid hade jag precis avslutat nerplöjande av koskit i blivande grönsakslandet. (Eller naturgödsel, som det står på påsen, fast tro mig, det luktar inte natur.)
Det vindade ute under förmiddagen. Då blåser naturskiten runt, in i ögonen, ner i hårbotten. Dessutom klibbar det fast på armar och ben när man är svettig.
Tror inte M hade velat ha mig på lunch i det skicket.
Sen vill man inte riktigt duscha sig ren vid lunch för att sen fortsätta klibba ner sig med mer koskit under eftermiddagen.

Passerade M med en tomatplanta och en dito paprika senare på dagen, överlämnade den genom bildörren så hon kände nog inte odören.
Var upp hos O, lämnade tomatplanta och en dito chili. Han kommenterade inte heller att jag luktade skit.
Inte heller vid fikat med mamma blev det någon kommentar om kogödseldoft.

Näst sist på söndagen blev det en nio-hålsrunda med pappa.
På Knistad GCC (golf and country club - så j-la fint ska det va) kan ingen känna min eventuella skitdoft bland övrig gödseldoft från åkrarna runt omkring. Det ligger alltid ett lock med tung extremitetsdoft därute.

Till sist blev det grillen igen. En stor saftig biff.
Man hinner göra mycket när biffen ligger på gallret.
Jag la en ansiktsmask under tiden. Tänkte mig inte för, tyckte snarare jag var extremt effektiv.
Alla som nån gång nyttjat en ansiktsmask vet att dom är illgröna, rosa eller citrongula eller nån annan icke-driskret färg.
Denna var mintgrön, även om den ser vit ut på bilden nedan.
Ja, vad gör man? Det är ju ingen annan som går ut och passar, vänder och hämtar biffen. Hann precis hoppa in bakom altandörren när grannbarnen kom springande för att hämta en fotboll som irrat sig fel...
Hoppas inte någon annan såg mig heller!


447475-64

Får lägga in en "efter-bild" också tror jag - för att visa att jag åtminstone kan se normal ut. ;-)
Men det får bli i morgon eller nån annan dag...




Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av beerbelly

Riktigt naturlig dag hör jag :)
Vända torv i trädgården och på golfbana. Jag måste komma ut och vädra golfsetet snart.. kan nog bli ännu ett mellan år i golf karriären gissar jag :D
Du har en viss förkärlek för kossor om jag tolkar rätt. Bra djur det där :)
Hehe tur du sa att det inte var din vanliga look. Du kunde passerat som mimare :D
Ha en vilsam kväll hoppas jag. Blev lite trött bara av att läsa. Lite trött och lite sugen på biff =)

2008-05-11 @ 23:47:25
URL: http://looser-beerbelly.blogspot.com/
Morrat av Åsa

bb: Ska skriva ett inlägg om kossorna, det kom jag på nu när du sa det. Ett riktigt bra inlägg tror jag det blir.
Biffen var GOD!
Aldrig tänkt på att man faktiskt kan gå in vid pantomim-teatern med ansiktsmasken på...
;-)
Må så gott du kan utan biff ;_9

2008-05-12 @ 00:06:24
Morrat av M

Ha, ha! Men snälla du- jag är inte så rädd för lite "skitlukt"- dessutom har vi altan m gott om utrymme så både du och "odören" skulle fått plats!
Snygg mask! Är det inte husvisningsdags i grannhusen snart...kanske du kan skrämma iväg nån...

2008-05-12 @ 11:37:33
Morrat av Åsa

M: Ha, ha. Jo då - stor altan. Men hur kul är det att komma bort till nån när man är indeed ofräsch? Not at all!
Kram.

2008-05-12 @ 23:52:22

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0