Just love my neighbours

När infernot (takbygget) utanför huset varit ett faktum under en tid nu, så har jag, besökare, takarbetare, hyresgäst och annat löst folk som befunnit sig i närheten av min fastighet parkerat bilarna lite så där out-of-the-way-praktiskt. Det vill säga två hjul en bit in på trottoaren, för att lämna den smala gata som går utanför mitt någorlunda fri för att trafiken ska flyta relativt smärtfritt.

Oj, oj, oj! Vilken dödssynd vi gjort oss skyldiga till.
I dag kom farbror kommun-tjänsteman åkande - och meddelade att så här fick det minsann inte parkeras! Nä, ska man stå på gatan ska hela bilen stå på gatan, inte några hjul på trottoaren inte!!!

Nej, nej. Han hade inte av en händelse åkt förbi och sett våra parkeringssynder.

Någon hade ringt in till gatukontoret och "anmält" mig för dessa grova förseelser som skett.

Nu pratade jag själv inte med tjänstemannen som tur var, för då hade han nog fått ett av hjulen som varit placerade på trottaren inkörda på nåt mycket trångt ställe.

Efter träningen i dag (var på Sviskis, då är man ju naturligt sur efteråt, och dessutom var jag traumatiserad från deklarationsinlämningen) ställde jag åter igen bilen på det förbjudna sättet. Naturligtvis!!!

Den som ringde samtalet till gatukontoret i dag är förmodligen samma människa som ringde och anmälde en granne som tvättade bilen på sin asfalterade uppfart för något år sedan. 
När detta blev känt tvättade cirka 50 bilägare i kvarteret sin bil på sin asfalterade uppfart inom loppet av två dygn. Jag inkluderad naturligtvis...
Hade inte "någon" ringt in sin anmälan hade vi sluppit den miljöförstöring som alla dessa sympatitvättar nu medförde.

Suck.

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Jerk

Neighbours..everybody loves good neighbours..eller hur var det nu melodin gick? ;)

2008-05-05 @ 22:36:36
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Morrat av Åsa

Om jag bara visste vem den skyldiga är, skulle jag ta med mig bergsprängaren och spela den där truddelutten för vederbörande. Men det blir väl hört men ej förstått...

2008-05-05 @ 22:40:07
Morrat av Jerk

glad jag slipper sådana grannar..tror jag..

2008-05-05 @ 22:42:20
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Morrat av beerbelly

Idoter finns det för gott om. Bättre att ingen kommer fram förstås. Förstår mig inte på folk alls. Har alla förutsättningar för att leva som eremit tror jag. Vad kan det ge i lön tro.
Ha en bättre kväll!

2008-05-05 @ 23:18:28
URL: http://looser-beerbelly.blogspot.com/
Morrat av Valross

Cor...vi bor typ 100 meter ifrån varandra tror jag!!!

2008-05-06 @ 16:01:06
URL: http://valross.blogg.se
Morrat av Åsa

J: Japp, var glad för det!

bb: Inte så bra lön... men å andra sidan behöver man inte mycket kulor som eremit. Leva på vad skogen bjuder och så där. Tråkigt i längden visserligen... ;-)

Valross: Aha, du bor också i socitetskvarteren! Det var väl därför du visste det där om negerbyn.
Det var inte du som ringde till gatukontoret, va?
;-)

2008-05-06 @ 16:48:12
Morrat av Valross

Hahaha...näe, jag lovar :)

2008-05-06 @ 23:27:03
URL: http://valross.blogg.se

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0