Glömt bort att titta mig omkring

Det har exploderat i naturen.
Jag har bara hunnit konstatera att solen skiner, inte hunnit observera naturens explosion.

Nyss irrade jag runt i trädgården en stund för att se om gräset rest på sig. Nix, det ligger så fint. Ser ut som hästmanar är utslängda i drivor på tomten.
Det kommer bli rätt drygt att klippa i helgen.

På ett ställe i trädgården är det positivt att jag inte hunnit kapa gräset. Där spirar tusen vackra gullvivor, tillsammans med blå pärlhyacinter. Några gula och röda tulpaner på vissningsgränsen står i rabatten framför de blommande körsbärsträden. Det är så vackert så man nästan blir tårögd. 

447475-63

För övrigt irriterar jag mig så till den milda grad på en granne nära mig. Som dag ut och dag in sitter med näsan mot solen och stirrar. Det har pågått i tre veckor nu... (förutom Valborg då det regnade). Hon sitter där när jag åker till jobbet på morgonen, och sitter kvar när jag kommer hem och ytterligare ett par timmar. Stolen hon sitter i har roterat i solens bana, annars ser det likadant ut. Vid sex-sju-tiden försvinner solen bakom syrénbuskaget, då går hon in och sätter sig på balkongen istället. Där är solen kvar till åtta denna tiden på året.

Jag blir extremt stressad av människan som bara sitter rakt upp och ner och glor (hon läser ibland i och för sig, men ändå). Hur orkar man? Hon är inte den rastlösa typen i alla fall. Snarare apatisk.

Jag tror jag ska be en bön i dag. Om att hon inte ska sitta likadant hela helgen när jag ska ägna mig åt vårbruket.
Min stressnivå rusar upp till en max-nivå när vaxdockan sitter och stirrar på varje rörelse jag tar i trädgården, som hon gjorde förra året de få soldagar som inträffade.
Sitter hon på sin plats lördag morgon klockan åtta när jag äntrar gräsmattan, ska jag allvarligt överväga att pronto åka och köpa en sista-minuten-weekendresa som present så hon försvinner ur min åsyn! Det är värt varenda öre! Hon skulle till och med kunna få en mindre reskassa också om hon måste trugas...

Nä. Nu är det bedtime för mig. Hoppas jag inte drömmer mardrömmar om vaxdockan nu när jag hetsat upp mig så. ;-)

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av beerbelly

Hahaha hur orkar hon. Hoppas hon är borta. Du får plantera häck eller något.
Ha det gött imorgon!

2008-05-08 @ 22:53:05
URL: http://looser-beerbelly.blogspot.com/
Morrat av P

Kanske lite information om hudcancer skulle få grannen att vara inomhus? Jag tror verkligen inte att det är nyttigt att sola så mycket, man kan få läderhud av det och det är inte snyggt.

2008-05-09 @ 13:13:08
Morrat av Åsa

bb: I dag gick hon in redan kl 17. Kan bero på att jag klippte gräset... ;-)

P: Hon ser faktiskt ut som en indian... En sån där seriefigursindian, som brukar vara färglagda illröda. ;-)
Hon är blond så hon har väl inte heller de mest lämpade pigmenten för dosen sol hon utsätter sig för.

2008-05-09 @ 19:56:59
URL: http://vindvirvel.blogg.se
Morrat av Valross

Hahaha...sånt kan reta mig till vansinne också.

2008-05-09 @ 22:31:14
URL: http://valross.blogg.se
Morrat av Åsa

Valross: Har du inte sett henne?
Den röda indianen som sitter på min tomt. Gissar att du åker förbi min gata nån gång. Det är inte ett trafikljus med ständigt rött sken jag har i min trädgård (även om det vore häftigt).
Den vita grejen på tomten som är rörlig är jag! ;-)

2008-05-09 @ 22:55:09
URL: http://vindvirvel.blogg.se

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0