After work

Jag blev försenad till mitt "affärssamtal" kl 19.00 i kväll av den anledningen att vi (jag, M och K) stod och dividerade om vår after work-träff på fredag.

För mig, i min värld, är en afterwork det minst komplicerade samtidigt som mest trevliga och avspända sätt man kan umgås på.
Man träffas efter jobbet och tar en öl eller två och äter nåt (gott) till. Om det är afterwork-priser skiter jag fullständigt i.
Grejen är det snabba effektiva, men ändå så trevliga.

Skit samma var vi går någonstans, men ska det bli den sommarvärme som utlovats är det ju helt ok att sitta ute!
-- Ja, men vi tar allsången då, men då kan vi ju inte gå dit förrän vid åtta, säger K.

Jesus! Åtta! Det var ju då jag tänkte gå hem!

-- Ja mig spelar det ingen roll om det blir senare som vi träffas, säger M.

What the f.... Är det inte after work vi bestämt? Eller?
Om nån frågat mig om vi skulle ta en kväll på krogen på fredag, då hade jag sagt nej, för då har man lagt  ribban på en helt annan nivå. En som jag inte försöker hoppa på just nu. Nix. Jag ville smyga ut i ett inte så lyckat 1.20-försök.
En aw helt enkelt. Inga sprängda gränser.

Gör en gallupundersökning med två som jag litar på för att se om jag är fel ute.
Mamma: -- Afterwork. Ja vi brukar hinna kamma oss innan vi går iväg ut. (Hon slutar 17.00)
P: After work är mellan sexton och tjugoett.
Kan göra någon mer gallup i morgon. A t ex, hon är ju på aw i parti och minut. :-)

Hmm... Vi pratar inte samma språk vad gäller begreppet aw, jag, K och M. Men nåväl, jag kommer gärna ner vid åtta-tiden och tar en öl, men det är inte aw för mig.

Nästa gång bestämmer vi en röjarkväll med skojortan rätt  ut istället för aw. Då kan vi dra ner  på stan vid fyra-tiden på morgonen!




Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Sanna

hej



Gör din "hiss och diss" på min blogg :)



din "hissa och dissa" kommer synas i ett inlägg senare :)

2008-05-26 @ 23:12:26
URL: http://sannassanna.blogg.se/
Morrat av beerbelly

Jepp aw är direkt efter jobbet. Sen så länge man orkar..

God natt.

2008-05-26 @ 23:20:47
Morrat av Åsa

bb: Ibland kan man orka länge... ;-)

Må gott!

2008-05-27 @ 07:24:51
Morrat av beerbelly

Nja jag är rätt lat men visst det händer :-)

Tack. Det samma.

Kram

2008-05-27 @ 09:03:08

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0