Serviceminded

Läste ett inlägg i dag på drf's blogg, aka Teflonminnet.
I dag resonerade han om att kunden kanske inte har riktigt rätt i alla lägen!

Service Schmervice 

Men vi som kunder vill gärna tro att vi har rätt! Och vill bli bemötta som om vi egentligen är lite mer intelligenta än de vi frågar.
Eller, vi kunder, nu generaliserade jag. Jag vill bli bemött som om jag egentligen är en riktig klippa på det jag frågar efter, men just nu är inne i en strimma av oflyt bara.
Om någon håller med, kommentera.

Skulle åka och köpa en ny kyl och frys till mina hyresgäster i dag, eftersom dom saboterat den nuvarande vilket jag är jättearg över. (Visst låter det bättre att dom saboterat den, än att erkänna att den är cirka trettio år gammal.)

Tänkte att jag gör ett test. Med anledning av drf's inlägg. Kollar servicenivån på stället jag ska köpa den ganska dyra tingesten.
(Lite långsökt kanske, men ändå...)

Åkte till affären där min julklapp var inköpt. En mixertillsats till min matberedare. Den gick inte att använda upptäckte jag nu i påskas när den skulle premiäranvändas. "Fästet" passade inte.
(Svarar själv: Nej, det har inte funnits behov för att prova den tidigare nä! Inte på tre månader nä! Jo, jag önskade mig den, det var inget påtvingat. Så. Bra med det.)
Om expediten skulle kunna tänka sig ta tillbaka den oanvända julklappen efter tre månader köper jag kyl o frys där. Och om han/hon dessutom inte behandlar mig som en idiot för att det inte råkar fungera som det ska. 

Traskar in. Lämpar upp mitt problem på disken och tittar honom i ögonen. Han viker inte med blicken.
Och för att göra en riktigt munter och lång historia kort följer nedanstående kortversion:.
Vi finner varandra! En höjdarkille i sina bästa år. Och med humor.
Trevlig. Skojig. Inget fördömande. Tittar bekymrat på mig.
Han säger: - Nä, jag har inte en aning faktiskt. Konstigt. Tja, funkar det inte får vi ta tillbaka den eftersom du är säker på att det är till rätt modell. (Obs! Inget ifrågasättande!)
Och här kommer det bästa:
- Och du har ju provat det här också förstås? 
Nix. Det hade jag ju inte. Min idiot.
- Jag kom faktiskt inte på det själv förrän nyss när vi stått och pratat en stund, säger han då. Så det var ju inte så konstigt att inte du fattade det. Jag ska ju vara experten av oss två.
Jag blev kär. Indirekt sa han ju att jag var en intelligent varelse och bara hade haft enormt mycket oflyt. Eller hur?

Han avslutar diskussionen med: - Nu kan du åka hem och hacka nötter.
Jag säger blixtsnabbt att jag vill titta på kyl och frys också.

Då sprider sig leendet i hans ansikte ännu mer.
Som om han redan visste att han kunde göra en hacka på mig.

Jag gör ett köp för betydligt mer än jag tänkt mig... men ok, service kostar!
Och han behandlade mig schysst vid reklamationen, det ska han ha cred för om det så är i kontanter :-).

Service när den är som bäst.
Elektrohuset i Skövde, för er som är från stan. :-)

www.vindvirvel.blogg.se


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P

JAg förstår inte.
Och du har ju provat det här också?
Vad är det för nåt?
Hade med kladdkaka i dag och sen gick jag omkring och funderade på var du var, sen kom jag på att det är onsdag i verkligheten men tisdag i min hjärna.

2008-03-26 @ 11:14:42
Morrat av Åsa

Vad är det du inte förstår?
Vad en mixer är? ;-)
Jag förstår inte vad du inte förstår...
Kanske var hela inlägget som var rörigt?

Nej! Har jag missat kladdkaka menar du?
Illa, illa, illa.
Den var säkert jättebod också?

2008-03-26 @ 11:24:58
Morrat av Åsa

God ska det va.
Vet inte vad en bod kladdkaka är...

2008-03-26 @ 11:26:10
Morrat av P

Kanske är fästet du menar...

2008-03-26 @ 12:57:26
Morrat av Åsa

Jag fattar inget ;-)

2008-03-26 @ 14:42:04
Morrat av P

Du svarar inte på din mobil. Jag har pratat in där vad jag inte förstår...

2008-03-26 @ 14:57:11
Morrat av Åsa

Skrev ett svar på SLA-mailen...
Borde fattat utan muntlig förklaring. :-)

2008-03-26 @ 16:53:22

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0