Katt, häst och schlager

Katt

Är inte den här gulliga kissemissen bedårande?
Vi träffades tidigare i dag. Småpratade lite och tyckte livet var helt ok i solskenet.
Den hade inget halsband.
Ska du följa med tant och smaka lite strömming? Tänkte jag ett tag. Men besinnade mig, kan ju inte stjäla en katt även om jag vill ha en.
Om den hoppar in i  bilen självmant då. Är det stöld?
Åker tillbaka till Aspö i morgon och kollar om den är kvar. Med en sardinburk i fickan...

Sen träffade jag den här mycket sympatiska pållen i trä...

Trähäst

Småpratade lite med honom också, en givande konversation. Han var i och för sig lite galen - precis som hans blick, men vi hade en del gemensamt.

Men nu är det schlager. LA GRANDE FINALE! (Ibland är det bra med versaler som krydda... kanske får rucka på min tidigare åsikt).
BWO är mina favoriter. Tycker den lille Alexander är lika bedårande som kissemissen ovan, fast bra mycket mer äcklig i sina uttalanden. Bortser man från Bards ganska skrämmande åsikter och inte tar honom på allvar, är han en artist. Jag tror inte någon sund människa lyssnar på det han säger...
Men...
Visst blir det riktigt roligt om Christer Sjögren vinner? Bara för nöjet att få se löpsedlarna och tidningarnas rubriker i morgon.
Kan hända att schlagerfestivalen självdör om C.S. skulle vinna.
Som A sa på jobbet:
- Nä fy f*n, då slutar jag titta. Garanterat.

Jag gör mig iordning för en schlagerkväll. Undrar om vi inte ska slå vad om lite större pengar i år än vad vi brukar.
Jag har lite vibbar. Håller dom för mig själv. Berättar i morgon om jag hade rätt! ;-)

Riktigt trevlig schlagerkväll önskas alla.
Trevlig kväll till er andra också naturligtvis vad ni nu sysselsätter er med...?!?!?

www.vindvirvel.blogg.se

Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0