Garderoben

Det är ett djupt eko i garderoben.
Nja, kanske inte. Ligger massor av lump därinne som jag dragit runt i under vintern. Köper inga kläder under vinterhalvåret helt enkelt.

Jo, förresten. Det gör jag. Men det är mest ut-på-krogen-kläder. Såna som man får stå och stryka i timmar.  Eller såna som man inte kan använda för att man är för dressed-up.

Har två stora, näst intill, walk-in-garderober. En liggande och en hängande.
I den liggande finns det som snurrar runt i vardagen. Toppar, tröjor och jeans och lite andra obestämbara byxor samt, inte minst, träningskläder. Med liggande menar jag att det ligger på sina hyllor, ihopvikt.
I den hängande, på galgar, finns expensive skjortor, några very expensive koftor och annat minst lika expensive, käckt och snyggt. Några kjolar, några byxor. Klänningar.
Den liggande garderoben öppnas dagligen. Drar ut nåt av det på översta hyllan. Fine. Traskar iväg till jobbet.

Krogbesök. Öppnar den liggande, hittar nå´t som kan dras på. Sådär. Men ok. Det duger.
Tjejmiddag. Nåväl, dom har ju sett mig förut. Dom känner mig. Tar nåt ur den liggande.
Kultur. Ok. Bara det är svart. Liggande hyllorna blir bra.

Sen rullar det på. Den liggande används frekvent.
Av den enda anledningen - jag hatar att stryka.
En helt ny outfit behövs, eller också får jag lära mig tycka om att stryka.
Om inte himlen trillar ner, som K brukar säga, går jag ut och vår-shoppar-loss i morgon. Och stryker. Då har jag en helt ny garderob många veckor framöver.

www.vindvirvel.blogg.se

Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0