Segerns sötma

Gött!
Jag kan fortsätta min slå-vad-stil - det var verkligen som att knycka det där godiset... Förkrossande seger till mig!
Till att börja med var jag riktigt usel och låg nästan under med tennissiffror - fick matchnerver.
Var då väldigt tydlig med att tala om att mitt dåliga spel berodde på att jag inte hade någon hårsnodd. Stå där i blåsten och inte se bollen för allt hår är inte alls roligt.
Till slut vann jag ändå. En förkrossande seger!
Men det var väl ingen som tvivlade på vem som skulle vinna? Eller?

Jösses!
Midsommar på fredag. Tiden rasar iväg minsann.
Ska upp till A och O i sommarstugan och vi pratade matfördelning i dag. (Ja, lättast är ju att fördela ut inköp och matstök...)
Funderar på om jag ska åka och hyra en pick-up i morgon eller om jag ska åka två vändor.
Vad jag menar? Maten förstås.
Enligt min inköpslista är det mat för ett helt kompani som jag ska ha med mig och alltihop får omöjligt plats i Forden.
Undrar vad som ska göras med de 100-tals kilo mat som vi närvarande åtta personer inte kommer att äta upp. Utfordra änderna?
Och varför lovade jag baka jordgubbstårtan? Hur tänkte jag? Kul om förnuftet kunde stå på on någon gång, inte bara i stand-by-läge...


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av M

Skönt att höra att du placerade skåpet på sin plats! Och du är fullständigt säker på att han inte spelade m vänster nu då...?

Jordgubbstårta är busenkelt! Fråga supermorsan! Köp färdiga bottnar, massor m jordgubbar, lite vaniljvisp o grädde! Klappat o klart! Ännu enklare är glass o jordgubbar o maränger!

2008-06-17 @ 22:29:27
Morrat av beerbelly

Kul med midsommar kalas. Märkligt att det ska gå överstyr med maten ofta Lättare att bara grilla och njuta av ledigheten istället. Kan väl köpa någon tårta om man måste men håller med M lättare med maränger, jordgubbar och glass. (godare med).

Ha en bra kväll!

2008-06-17 @ 23:00:07
Morrat av Nollan

Du kräver för mycket när det kommer till förnuftet. Skulle aldrig vara så bra på golfbanan om det stod på on. Maten, ja helgen är ju lång och du har ju ändå orerat om hur mycket du faktiskt kan stoppa i dig så här under sommarhalvåret. Så upp till bevis, bodde det inte en liten tävlingsdjävul i dig ;)

Förresten så skulle jag också hoppat tårtan, glass och jordgubber är klart bättre. För den som vill kan man väl servera lite grädde till också (och kanske några mariekex som substitut för tårtbotten om någon är riktigt besvärlig.

2008-06-17 @ 23:33:05
Morrat av Åsa

M: :-) Jodå jag har allt köpt färdiga bottnar. Maränger är tyvärr stenkört - A har äggviteallergi och så elaka ska vi väl inte vara på midsommar! ;-)



bb: Här ska ätas. Vi startar 13.30 med sill och snaps (alla äter inte sill så det får bli tre fyra alternativ så alla blir nöjda).

Jordgubbstårta och sen grill på kvällen. Lite snacks kan man nog klämma in också... ;-)

Bra onsdag till dig. Hoppas du laddar för matchen!



Nollan: Du är en klok kvinna... ;-)

Jag ska minsanna äta!

Ha, ha - Mariekexen var en riktigt bra idé...



2008-06-18 @ 13:46:53

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0