I knew it

Jag visste det redan innan. Att det inte skulle bli bra.

När jag slängde ut en förfrågan till de andra instruktörerna om någon möjligtvis kunde förbarma sig över en liten, men ganska snäll, människa som jättegärna och ödmjukt skulle vilja vara ledig från sina pass på torsdag kväll. Dagen innan röd dag! Tänkte gjort något annat.

Nä, varför skulle nån vilja göra det?! Jag tar ju aldrig ledigt annars från mina pass så vad f-n ska jag vara ledig nu för? Varför ska jag vara ledig över huvud taget?

Jodå, jag hoppar in titt som tätt för andra. Ofta med ganska kort varsel. I parti och minut. Utan några större problem.

Så i dag blev jag obstinat!
H hade efterlyst någon som kunde ta hans pass i dag. Vid ungefär samma tidpunkt som jag efterlyste någon till torsdagen.
I vanliga fall hade jag glatt mailat tillbaka - OK, jag tar ditt pass, inga problem.
Nu avvaktade jag. För att ge H chansen att erbjuda sig att ta mitt pass på torsdag!

Haalllååå! Ingen respons på min vädjan.
(Några instruktörer har svarat och haft bra ursäkter vilket är som det är. Å andra sidan kunde man lika gärna skriva tillbaka till mig: -- Ha, ha är du korkad eller? Det är väl ingen som vill köra pass på torsdagen innan röd dag? Väx upp!)

H har inte svarat över huvud taget!

Nåväl. Bara för att retas gick jag till H:s spinning i dag som deltagare (nåja, inte bara för att retas, ville faktiskt träna själv också för en gångs skull, det gör man inte riktigt när man är instruktör. Inte fullt ut, man måste ju prata då också...). Jag och de andra två (!) deltagarna körde på. Halvinspirerat från min sida för det är skittråkigt att gå på spinning med i princip tom spinningsal.
H sa inget om att han kunde ta mitt pass på torsdag. Och jag ursäktade mig inte ens att jag inte hoppade in för honom, orkade inte.

Nä, nä - jag kör väl på torsdag då.
V erbjöd sig att jag kunde kolla om hennes Göteborgsresa blivit inställd i morgon eftermiddag om jag inte fått tag i någon annan, bla, bla, bla. Tack snälla V, men det blir lite sent för mig i planerings-/beslutsprocessen då. Men jag noterar att du skrev det.
Planerna fryser inne om jag inte kan bestämma mig LITE tidigare än onsdag eftermiddag... Det kan ju hända att andra vill bestämma andra saker än att vänta på mig. Hur otroligt det än kan låta! ;-)

Nädå - jag kör väl mina pass på torsdag. Som vanligt.

Men tack ändå. Tror jag.

UPDATE: P erbjöd sig precis att ta det sena passet, men glömt av att meddela mig. Tack P! Du är snällast... ;-)

UPDATE: S erbjöd sig precis att ta båda passen, så nu är egentligen hela inlägget inaktuellt! Tack snälla S. Lika snäll som P.
;-)



Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Anonym

Du får se fram emot fredag...

2008-06-03 @ 22:55:16
Morrat av beerbelly

Trist att ingen ville ställa upp. Tyvärr så det brukar vara..

Hoppas det blir en super helg trots det!

2008-06-03 @ 23:15:25
Morrat av Nollan

Trist att planerna går i stöpet för att ingen kan tänka sig ställa upp. Bra att du markerade och inte bad om ursäkt för det! Och hoppas helgen blir bra ändå!

2008-06-03 @ 23:53:29
Morrat av Åsa

anonym: Det gör jag!



bb: Bara för att retas så SKA jag ha en superhelg! ;-)

Samma till dig.



Nollan: Trist sa Tristan! Men det blir säkert bra ändå. ;-)

Bra helg önskas dig också.

2008-06-04 @ 06:56:25
Morrat av linda

det är tacken för att man alltid ställer upp själv... men betyder det här att du kan åka eller vara ledig nu då, eller är det fler pass som måste täckas? hade gärna gjort det för dig, men det blir så krångligt att flyga för en dag sådär... lycka till!

2008-06-04 @ 09:08:30
URL: http://dudagbok.blogspot.com
Morrat av Åsa

linda: Lite klent att du inte flyger hit, men tanken var god, tack! ;-)

Nja, jag gjorde omplanering så nu kör jag ett av passen och P tar ett. Helt OK i sista änden ändå...

2008-06-04 @ 10:45:47

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0