Dumt kanske

Förstår inte varför man inte kan gå ut och bara spela en liten runda golf för sällskaps skull.
Det gör folk omkring mig i parti och minut. Bara för att ha en trevlig stund på golfbanan.

Men inte jag. Det ska tävlas och det ska slås vad så fort jag ska ut och spela.

Kan va så att jag själv bäddar för själva tävlingsmomentet.
Men frågar nån lite halv-kaxigt:
-- Vi kanske ska ta en match någon dag?
Då kan man svara:
-- Visst. Bara du klarar av att få stryk så...
eller
-- Visst, det blir en lätt match. Som att knycka godis från ett barn...
Och det är väl i liknande termer jag svarar för det mesta.

Jag svarade nåt liknande i lördags när en gammal bekant frågade. Och söndagen och måndagen har bestått av psykningar i parti och minut inför den stundande golfdrabbningen i kväll.

Så det är bara att traska ut på en prestigefylld runda. Med liv eller död som insats.
R har bara åtta i hcp, så han får väl vänta tills jag harvat mig fram till green med mina dryga 20... Man kan hoppas att det stör hans spel.

Nåväl. Sannolikheten att jag skulle förlora är väldigt liten, näst intill obefintlig. ;-)


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Jerk

tror du krossar snubben ikväll, förstår bara inte hur man kan planera in golf under fotbolls-EM??

Själv ska jag stryka..

2008-06-17 @ 08:57:03
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av beerbelly

Hehe roligt. Psyka honom med att ta lång tid fram till green =)

Hoppas du smiskade till honom sen var lite nedlåtande tröstande :D "Ja det kommer ju rundor när det går dåligt förstås" " Vet ju at du är duktig egentligen" "Oj det slaget var långt. Synd att det var långt in i skogen"

Ha en bra tisdag!

2008-06-17 @ 10:05:43
Morrat av M

Må bäste man..hrm hrm..kvinna vinna!

2008-06-17 @ 11:08:26
Morrat av Åsa

J: Tack för din optimism. Lyckades hålla mig ifrån att boka in golf i morgon iaf. :-)

Snälla J. Inte strykning nu igen... Du o bb är nog de mest välstrukna på jorden.

(Hammarby fotboll inte handboll. Jonas lindberg. Testspela åtminstone.) :-)



bb: Tack! Riktigt bra tips där du. Noterat dom i anteckningsboken.

Trevlig tisdag till dig med!



M: Hmmm - anar jag viss ironi? ;-)

2008-06-17 @ 12:28:38
Morrat av Jerk

Aha, är han med på lägret i Boden eller är det meningen att han ska vara i talanglaget först?

Ni kanske får en andra export till Bajen alltså :)

Jag är tvungen att stryka..de där skjortorna stryker inte sig själv..

2008-06-17 @ 13:51:33
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Jerk

Förresten, det står ingen längd på hemsidan, men skostorleken är 39, det är en ganska kort kille va?

2008-06-17 @ 13:53:45
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av M

Va! Vem! Jag?!? Ironisk?! Klart jag håller på dig!

Go tur!! Hoppas ni inte slagit vad om allt för allvarliga ting!!

2008-06-17 @ 14:34:00
Morrat av Åsa

J: Står i vår lokalblaska att han ska upp till Sthlm och provträna i juli... Inget bestämt än alltså, men det lutar åt det.

Nja, han är väl ingen Zlatan direkt, men normallång. Varken kort eller lång. :-)

Strykfria?



M: Ha, ha. Är osäker vad vi slog vad om i slutändan. Det var många bud. Ska kolla innan vi slår ut på första tee... jag kanske är miljonär när vi går i mål. ;-)

Tack. Nu åker jag.

2008-06-17 @ 16:24:51

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0