Äntligen, trodde jag blivit sinnessjuk

Äntligen.
Sverige-klimatet är tillbaka.

Synd att ingen kunde upplyst mig om det innan jag gick ut på golfbanan i kväll.

Ändå var jag rätt bra förberedd. Var först klädd i en vanlig enkel jävla top som jag åkte ut i.

Blåser!

Efter utslaget på hål ett får jag dra på mig min långärmade bomullströja som jag packat ner!

Blåser som satan!

Fleecetröjan åker på efter utslaget på hål två.

Men mitt spån - jag har inte packat ner långkalsonger och långbenta byxor! Vilken idiot jag är som inte förutsätter att det kan behövas när termometern visar på 26 grader när jag åker hemifrån. 
Nä, den sinnesslöa jag åker i väg i shorts!
(Tittade mig till och med omkring när jag packade ner fleece-tröjan i bagen så ingen såg mig, man kan ju bli inspärrad för mindre...)
26 grader! 26...

Lyckades hålla spelet i nio hål, sen tog köldskadorna över. Och mitt dåliga golf-temperament kom tillbaka lika snabbt som man skriker fore! 
Hatar golf! Hatar nordan-vindar! Hatar shorts! Hatar blåst! Hatar... asch - kom inte på nåt mer, men det är säkert nåt jag glömt...

Var är de 30 graderna? Var är medelhavskänslan, med de ljumma, varma sommarkvällarna? Var är sommaren? Vart tog manána, manána vägen (osäker på stavningen, men kan uttala det: manjana, manjana!)
Var detta allt vi fick?
Förra året frös jag 337 dagar.
I år slår jag nog inte det rekordet med tanke på de veckor som varit, men låt inte årets siffra bli 336!

Snälla väderguden, gör en liten människa glad med ytterligare en enda värmebölja. På si så där 4 månader. Är det för mycket begärt?

Jag har konserverat värmen här inne i alla fall. I köket är det 29 grader! Lyckos mig!


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Nollan

Näe, ingen spärrar in någon för att hon är förutseende nog att stoppa ner en fleecetröja i bagen. Detta är ju trots allt Sverige, där vindarna och för den delen kvicksilvret i termoteren vänder snabbare än jag tar skydd när någon ropar fore. Att glömma långbyxorna däremot - stackare! Hoppas du tinat nu. Och så ber vi en gemensam bön till vädergudarna för det här kan inte vara allt sommaren har att erbjuda i form av värme, det får bara inte vara sant.

Med hopp om en bra måndag!

2008-06-09 @ 00:21:41
Morrat av beerbelly

Skönt att det blev lite svalare :D

Fleece? Vart på svalbard bor du egentligen?

Tycker iofs det är skönt med värmen jag också men inte är det kallt nu.

Tror en del av er saknar ett skyddande späcklager =)

Ha en bra dag i underställ!

Kram

2008-06-09 @ 10:12:43
Morrat av Jerk

Håller med BB, har man bara späcklagret så är det fortfarande väldigt hett..i brist på eget kan du få låna mitt ;)

2008-06-09 @ 10:43:47
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Anonym

Nollan: Jodå jag tinade upp så småningom, tack. Jag funderar på att flexa ur i eftermiddag så det blir en ordentlig bönestund, inga små halvmesyrer... ;-)



bb: Jag snaskar och äter allt jag kommer åt, så jag har nog jobbat upp ett värmande späcklager snart. ;-)

Ha en bra dag i kylan! (Nä, i dag är det faktiskt några plusgrader här... Isbergen smälter. ;-) )



Jerk: Tack, du är snäll. Men undrar om det passar mig... är det rätt storlek? :-)



2008-06-09 @ 11:04:34
Morrat av Jerk

Det är så mycket späck att det nog går att få till en passande form :)

2008-06-09 @ 13:14:15
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av beerbelly

Bra att du försöker åtminstone. Du kan ju inte rå för att du inte lyckas bli fet =)

2008-06-09 @ 13:43:50

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0