Äktenskap

Göran Hägglund jobbar hårt på att rädda äktenskapen, kan man läsa i SvD här.
Asch - att dom orkar hålla på och tjafsa...
Kan man inte bara låta vuxna människor bestämma själva vem dom vill leva med och gifta sig med? Och låta äktenskap vara just vad det egentligen är - ett bevis på kärlek mellan två människor som vill leva tillsammans.
Vad är det som är så skrämmande med att två män eller två kvinnor lever tillsammans?
Det allra enklaste, och sundaste, är väl att säga att nuvarande äktenskapslag gäller för alla, oavsett sexuell läggning.
Tänk vad tid Göran med flera kunde lägga på andra, betydligt viktigare samhällsfrågor.

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av beerbelly

Håller helt med. Orkar inte bry mig det minsta om det är två killar eller två tjejer eller en/flera av varje som gifter sig. Bara de mår bra så funkar det. Självklart att lagen ska funka likadant för dem.

Ha det bra i solen!

Kram

2008-06-25 @ 14:21:25
Morrat av Åsa

bb: Skönt att vi är överens där.

Tack, men solen försvann... lagom till jag bestämt mig för att gå ut naturligtvis.

Den skiner säkert på alla andra ställen, så njut! ;-)

Kram

2008-06-25 @ 15:19:19
Morrat av beerbelly

hehe det är inte extremt soligt här heller tyvärr. Hinner med den idag oavsett men skönt för de som är lediga förstås.

Hoppas man hinner se lite fotboll idag :)

Ha det gött.

Kram

2008-06-25 @ 16:52:57
Morrat av Nollan

Hägglund och hans vänner, tur att jag inte tror på samma högre makt som de. Inte undra att jag flydde uppväxttrakterna så fort det var möjligt. Mer kärlek till folket (eller något sådant)!

2008-06-25 @ 21:52:30
Morrat av Åsa

bb: Snart är fotbollen över... då blir det massor av tid över känns det som. ;-)

Må gott.



Nollan: Smart att fly om jag gissar rätt...

Var tog "Älska din nästa" vägen kan man förresten fråga sig också... ;-)

Må gott!

2008-06-26 @ 20:20:19

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0