Stora svarta moln

Stora svarta moln tynger mig...

Bokstavligt talat!
Stått och glott ut genom fönstret för att
1) Se vilket håll dom går åt...
2) Se om dom tänker släppa nåt vått...
3) Se om dom möjligtvis tänker skingra sig...

Och här står jag med min golfbag och suktar...
Men hell no - spelar inte i regn!


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Jerk

Fförst påstår du att du är supporter, men går aldrig på matcherna..

Nu påstår du att du är golfspelare, men spelar inte i regn..

Jag börjar se ett mönster ;)

2008-07-15 @ 16:52:07
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Jerk: Hörru du du... Vet du hur tråkigt det är att spela i regn?

Det vet jag. För jag lät mig övertalas, kom precis hem - dränkt som en katt. Och topp tunnor rasande... Och förlorade gjorde jag dessutom - kostar mig drygt femhundra spänn! Skit!

Tar det inte som en förlust i och för sig - för jag VILL och KAN inte spela när det regnar!!! Då vill jag lägga mig ner i ruffen och dö regndöden, därför skänkte jag bort segern...

:-D Nej förresten, det ska vara en :-(

2008-07-15 @ 21:36:17
Morrat av Jerk

Vill du jag ska trösta dig? ;)

2008-07-15 @ 23:30:52
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Jerk: Tack, det kunde du fått göra i och för sig... Men nu har det gått över! ;-P

2008-07-16 @ 11:31:28
Morrat av Jerk

ständigt en ruta efter..

2008-07-16 @ 13:15:03
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Nollan

Så det blev golf i regnet ändå. Du skulle ha varit här istället, bara duggade lite lätt någon kvart eller så. Precis när jag skulle ut och springa, men det gjorde inte så mycket. Mest skönt, så märker jag inte att jag svettas heller ;)

Hoppas du har en bättre dag idag!

2008-07-16 @ 14:36:59
Morrat av Åsa

Nollan: Jo tack, varit bättre i dag. Bra väder = gott sinne. Varit ledig under eftermiddagen så jag har trädgårdsgrejat. Utan regn... Några grader till bara så skulle livet leka. ;-)

Springa kan man göra i regn (om det duggar) det har du rätt i. Jag är dålig på att springa nu för tiden. Sprang mycket förr - blev nog för mycket. Ibland händer det fortfarande iofs... ;-)

Hoppas semestern flyter på som du önskar. Kram



2008-07-16 @ 23:31:38
Morrat av Nollan

Fint med bättre väder! Hrm, jag börjar undra om inte jag också springer för mkt. Mina stackars benhinnor har börjat gnälla, det har faktiskt aldrig hänt förut. Och nu är ju saken den att jag inte springer mer än jag brukar, så det kanske inte har med mängden att göra ändå. Det kanske är åldern då... eller nej, jag behöver nog bara nya skor!



Förresten, klart vi ska "prata" mer simmaraxlar längre fram. Det mest intressanta är ju att se om det på något vis går att förändra något i träningen för att minska problemfrekvensen. Vi får väl se framåt vintern när vi kommit igång ordentligt.

Ha det!

2008-07-17 @ 00:03:56
Morrat av Åsa

Nollan: Tsss - åldern? Nä, nä, nä. Nya skor kör vi på...

På med ispåse efter avklarade löprundor, låt sitta ända tills kylan i påsen är borta. Lite omständigt, men känningarna är borta efter några gånger. En huskur en idrottsläkare rekommenderade en gång i tiden. Gäller bara att inte "fuska", varje gång efter träning, och påsen kvar hela tiden...

Funkar för mig.

2008-07-17 @ 09:05:40
Morrat av Nollan

Ja, ska testa med is ett tag. Tack för tipset!

2008-07-17 @ 20:07:44

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0