Nytt och fräscht

Jisses! Vilket fräscht gym!
Nya lokaler för Nautilus! Vilket lyft!

Sen är vi alla lite bakåtsträvande emellanåt. Och lite svenska. Och lite "det var bättre förr"... Därför kunde vi spinningdeltagare inte låta bli att gnälla lite. Jag lite avvaktande i och för sig, kände mest in stämningen, men höll med om mycket - lite så där avvaktande uppmuntrande.
(Även om A, chefen, efteråt påstod att det var jag som var en uppviglerska. Tsss, om jag velat bråka, då hade vi stått kvar där än och diskuterat...)

B tyckte det var sååå trångt mellan cyklarna... (och det var det!)
J saknade speglarna (och jag med).
C och V tyckte den där "myskänslan" minsann försvunnit... (och det har den - man skulle kunnat kalla det sunk-känsla också om inte sentimentaliteten grumlat sinnena).
... och så vidare... 

Man vänjer sig. Ska bli verkligt kul att starta upp höstterminen i ljusa, fina lokaler! Verkligen kul!

Ny lokal kräver nytt pass - det är väl det minsta deltagarna begär. Suck... Har fram till torsdag klockan 17.30 att bli klar med det. Lycka till, Åsa! Tack.

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Valross

Vafalls? Ingen lovsång angående lördagens SAIK-uppvisning? Hade förväntat mig en grundlig reflektion...tur jag var där ;)

2008-07-07 @ 22:19:54
URL: http://valross.blogg.se/
Morrat av Åsa

Valross: Men var flöt du upp ifrån nu då? Jag trodde det skulle läggas i träda - mitt supporterengagemang som självdött! Därför ville jag inte göra er påminda att jag inte varit där.

Blev nersprungen av en spinningdeltagare som knappt hann säga hej innan han frågat om jag varit på matchen...

Skriver snabbt ett inlägg så kanske man slipper denna terror...

Var du där alltså? Nä, fy sjutton, nu är hela världen emot mig. ;-)

(Så jävla bra jobbat av Skövde btw...!)

2008-07-07 @ 22:30:08
Morrat av Nollan

Har iofs aldrig hållt ett spinningpass men ett och annat gympapass har det blivit genom åren. Det bästa med att ha lagt ner den verksamheten är att slippa stressen att komma med nytt program och ny musik var eviga termin. Kul iofs, men av någon anledning blev det alltid att stressa fram något hur goda intentionerna än var till att börja i god tid. Konstigt ;) Kul med nya fräscha lokaler förstås, kanske har en stimulerande inverkan på kreativiteten!

2008-07-07 @ 22:47:54
Morrat av Åsa

Nollan: Ett spinningpass går fortare än gympapass, men det tar tid ändå...

Insåg i går att jag inte kommer att bli klar tills på torsdag - kreativiteten vad gäller musik är extremt liten just nu. ;-)

Du räknar väl ner till semesterdax nu förmodar jag! Må så gott!

2008-07-09 @ 07:00:27
Morrat av beerbelly

Klart ni är svenska och gnäller :)

Hoppas det blir bra är ni vänjer er.

Ha en bra dag idag!

Kram

2008-07-09 @ 10:29:28
Morrat av Emma

Alltid ute i sista minuten.. Kommer till passet med cd'n bybakad å varm i handen, nyss urtagen från datorn:P haha



Saknar den gamla goa tiden med svettiga träningspass där vi hetsade varandra å mer lr mindra skrämde bort de övriga deltagarna!

2008-07-09 @ 17:22:32
Morrat av Åsa

bb: Älskar svenska gnällisar - i dag skulle jag kunna skriva en novell om gnälligt folk, men låter bli av ren hänsyn till att jag inte har en anonym blogg! ;-)

Må gott, hoppas du haft det bra!



Emma: He, he - vad tycker du om den här då: Åsa kommer utan nytt pass i morgon... Den är faktiskt en riktig klassiker! ;-)

Vi tar nya tag och skrämmer skiten ur dom i höst, jag hoppar in på gympan istället för Camilla varannan onsdag! Och sen blir det Skövde AIK kanske (hoppas jag ;-)).

Anette är med på spinning i morgon. Finns plats för dig också även om du inte gillar spinning... Ta med Ch vet jag! ;-)

2008-07-09 @ 21:18:22
Morrat av Emma - igen

Ja att du kommer med ditt gamla pass känner jag oxå igen:P Jag jobbar idag.. Näst sista innan semestern:) Gympan lät ju kanon!!

2008-07-10 @ 10:06:45

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0