Man kan inte lita på nån...

Efter att ha farit runt som ett jehu i går förmiddag bestämde jag mig för att trycka på semesterknappen.
Klockan var då 12.00.

Bar ut solstolen, slängde ut filten på marken intill.
Berättade i målande ordalag för tvestjärtar, getingar, myror och andra tråkiga varelser vad som skulle hända om dom visade sig.
Hämtade skålen med jordgubbar och grädde, en kanna kaffe och min bok.

Suckade. Semestersuckar. Började med små, små inandningar som stegrades till suckar ända från tårna av välbehag.
Vickade. På tårna. Tog i lite väl mycket, blev nästan andfådd.
Bläddrade. Förvånades över hur tung en inbunden bok är. Ska köpa pocketböcker i fortsättningen.
Smaskade. Jordgubbarna försvann fortare än jag hann säga gott. Kaffet också. Tjugo minuter senare blev jag sugen igen. Får flytta min uteplats närmare altaningången, det är nog fyrtio steg in till köket. Fatta hur många steg det blir när man måste ha nåt att tugga, suga, mumsa, sörpla eller knapra på var tjugonde minut.
Viftade. Inte ett enda av jordklotets alla små kryp hade lyssnat på mig. De mest konstiga varianter var på samma kvadratmetrar jag befann mig på. Viftade så handlederna veknade.
Gäspade. Smågäspade till att börja med. Sen blev det stora doningar. Så det kändes som hjärnan var utan syre i tjugo minuter innan gäspningarna gav med sig.

När klockan var 18.00 reste jag mig. Och grillade lite med ankommen gäst, som gick vid 20.30.

21.00 slängde jag mig framför tv:n. 21.01, cirka, sov jag.
Hade, innan jag somnade, gjort en lista till James där jag radat upp sysslorna. 
Plocka in filten och all disk som stod ute efter en hel eftermiddags småätande, stänga och låsa ytterdörren, hänga upp tvätten som låg i maskinen, plocka in den torra tvätten i skåpen, diska mega-disken och lite annat smått och gott.
Vaknade till nyheterna på tv:n i morse klockan 06.20.
Och vad upptäcker jag? James har inte gjort en enda av sysslorna jag beordrat! Inte ett jota.
Man kan inte lita på nån nu för tiden...

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Jerk

Du får ta ett snack med James, kanske sparka honom till och med..

Jag hade samma problem och fick stryka själv igår..

2008-07-03 @ 11:57:31
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

J: Ja, dom är usla nu för tiden. Frågan är om man hittar nån ny om man sparkar nuvarande, anställningsförhållandena är ju rätt dåliga. Har inte mycket till kollektivavtal. Betalar inte ens lön faktiskt. ;-)

(Stryka behöver iofs James aldrig göra, så elak är jag inte...)

2008-07-03 @ 12:09:21
Morrat av beerbelly

Hehe låter skönt efter 12.

Fattar inte att det ska vara så svårt att hitta bra betjänter.

(Kollade tvätt 100m från mig. Skjorta tvätt+strykning 25:- det är inte lite lockande =))

2008-07-03 @ 22:27:17
Morrat av Åsa

bb: Vet inte vart det finns bra tjänstefolk nu för tiden. Försöker i kväll igen för jag har en bauta-disk... Funkar det inte i dag får han sluta. ;-)

100 m bara - perfekt. Spring dit med ett knippe direkt... :-)

Ha en bra kväll.

Kram

2008-07-03 @ 23:54:09

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0