Jaså minsann...

Fick äntligen tag på vd:n för företaget i Tidaholm som jag jobbar som konsult åt. Eller han fick tag på mig rättare sagt, men det spelar ingen roll, vi kunde kommunicera direkt - inte via mail, telefonsvar eller sms...
Artighetsfraser utbyttes, det småpratades lite om vädret och tyvärr var lite arbete tvunget att avverkas också.
Sen kommer det, helt utan förvarning:

-- Du jag måste fråga en sak, om det är ok, det är personligt, säger N.
-- Ja, ja - visst det är lugnt.
-- Var bodde du år 2000? På Norrmalm, va?
-- Jaaee, kanske det. Hur så?
-- Tror vi dansade och höll på en gång nere på en krog i Skövde och delade en taxi hem på kvällen?

Vi pratade fram och tillbaka om det hela, hit och dit, men kom aldrig till någon klarhet i om det verkligen var mig han delade taxin med. (En del saker stämde inte, platsen var jag skulle bott till exempel, även om det var Norrmalm så var det ett annat område han kom ihåg...)
Men visst, när jag träffade honom första gången hade jag en känsla av att jag sett honom förut i något sammanhang. Om det är samma tillfälle som han menar är jag inte helt säker på. Jag har en annan situation i bakhuvudet, en gemensam fest. Där vi absolut inte dansade och höll på.

Glömde förresten fråga vad han menade med att vi, förutom att dansa, "höll på". Det uttrycket kräver sin förklaring.
Eller hur?
Ska fråga på tisdag när jag åker dit. Och även undersöka om det ändå inte är den där festen som vi träffats på.
Därefter ska jag bli strikt professionell igen.





Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av beerbelly

Det är lurigt när man delat taxi och hållit på med många =D

Ha en go kväll.

Kram

2008-07-04 @ 20:14:24
Morrat av Åsa i Skövde

bb: Japp, tror jag ska mobba honom lite för det faktiskt... För jag forskade lite och vi har träffats på den där festen till 99% säkerhet.

Go kväll till dig med förstås. Njut av den varma sommarkvällen!

Kram.

2008-07-04 @ 22:14:02

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0