Vilket dilemma

Det är inte lätt att vara konsument i kamera-branschen.
Vill inte ha någon värsting-system-kamera och inte heller någon pyttekompaktkamera.
En liten pyttekompaktkamera kommer jag att slarva bort. Jag är ju lite slarvig ibland.
Nä, något mittemellan skulle passa bra.
Efter en gedigen marknadsundersökning, som bestått i information från nätet (naturligtvis), besök i fotoaffären och några rådfrågningar bland kameravänner, har jag tre stycken att välja på som egentligen är rätt likvärdiga. Olika märken, marginell skillnad i bildkvalitet och "prestanda", knappt någon skillnad i priset alls.
Nu är frågan: Vad ska avgöra vilken älskling jag köper?
Försökt fokusera på kamerornas negativa sidor vilket kanske kan låta märkligt, men...
Vem vill ha en kamera som låter som en diskmaskin? Är det bra att det tar 5 timmar att ladda batterierna? Kan det vara en nackdel att kameran är långsam - några ögonblicksbilder är därför inte att tänka på? Krånglig meny, är det tilltalande? Ordet brus förekommer ofta i en kommentar angående kameran, är det ett bra tecken?

Åh, vad jobbigt. Jag som bestämt mig för att köpa en bra kamera. Och då vill jag ha den direkt. Gärna i går.
Funderar vidare. Förhoppningsvis kommer den här bloggen begåvas med bilder tagna med den nya kameran. Förr, eller mest troligt, senare.

Har du tips och råd angående kameran? Vad bra! Skriv ner dom då.

Ha nu en fortsatt trevlig tisdagskväll.
Jag är nöjd och glad efter ett roligt pass med U på Nautilus.


Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0