Min trädgårdsvän...

... är en liten hare.
Han finns här året om.
Idag har han solat. Hela dagen. Kurat ihop sig under syrénbuskaget. Timme in och timme ut har han legat blickstilla och njutit av solstrålarna. Jag brukar knacka på fönstret för att säga att jag sett honom. Då sniffar han med nosen. Och ena örat vrider sig.
Vi är kompisar.
Utom när han har fest. Han bjuder in alla sina harkamrater och har orgier på vårarna. Tulpanorgier! Harar blir konstiga när dom äter tulpaner. Tappar instinkterna. Jag kan, näst intill, gå fram och dra tulpanknoppen ur munnen på haren, innan den inser att den borde skutta iväg. 
Har försökt prata allvar med min vän. Säger att han får flytta om han fortsätter partaja. Flytta till Arvidsjaur, eller ännu längre bort. 
Det visar sig om han förstått. Snart sticker tulpanerna upp.
Förmodligen blir det paaaaaartytime även denna vår!
Men vi är nog vänner fortsättningsvis ändå. 

(Jodå, självklart. Det kommer naturligtvis en bild på min vän. Bara kameran anländer.)

Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0