Björnjakt

image12

Björnjakten blev inte så lyckad.
Jag tog med mig björnvittnet upp så hon skulle peka ut platsen. Vi smög oss inte fram i skogen precis. Småpratade mest hela tiden, tills A skriker: - Stopp, här var det!
Då förstod jag att någon björn skulle vi med all säkerhet inte få se. A har enorma röstresurser.
Men vi kunde väl åtminstone hitta lite björnskit, som bevis på att den faktiskt varit där.
Ett traskande runt, runt startade, med blicken riktad ner mot mossa, kottar och pinnar.
Bara harskit och rådjursskit.

image13

Här är rivmärkena förresten. Syns inte så bra. Man var tvungen att gå väldigt nära för att de skulle synas över huvud taget. Suck...
I min fantasi hade jag framför mig sett en trädstam söndertrasad i flisor. Och en eller två björnklor som satt kvar i barken om man tittade riktigt noga.
Några rispor var sanningen.

Skam den som ger sig. Vi går ut på björnskitsjakt en gång till. I morgon.
Även om vi inte blir klokare vad gäller björnen, får vi i alla fall frisk luft.

www.vindvirvel.blogg.se



Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0