Vatten-polo

Nu är man så där idrotts-euforisk igen. Efter att ha sett sammandrag från dagens OS-tävlingar. Man bara bubblar av både glädje och sorg samtidigt.

Men vatten-polo? Kan man verkligen inte förbjuda den sporten?
Ja, av ren omtanke om de stackars killarna som ser ut som jättebäbisar med dom där töntiga små luvorna dom har på huvet. Det är inga brudmagneter som ligger där och guppar precis.
Dessutom nyper dom varandra i speleverket hela tiden - tappade hakan när jag såg det.

Men tänk vad fort man kan ändra uppfattning - ja, jag är inte sämre än att jag kan ändra mig! Inte alls!
Gick nämligen in för att hämta ett litet klipp på youtube för att illustrera galenskapen  - och hittade ett.  Vilket gjorde att jag helt omvärderade min ursprungliga åsikt till: "Vattenpolo is a sport for real men"



Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Jerk

tänkte inte på det..det här är också en sport jag fascineras av vart 4:e år..undrar när det kommer visas..eurosport får fan skärpa sig,att svt inte visar är väl inte så märkligt, men eurosport brukar sköta sig bättre vad gäller "mina" sporter..

2008-08-12 @ 22:45:04
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Eurosport brukar sändna rätt varierat utbud annars...

Men du kanske har otur i år. ;-)

2008-08-13 @ 08:47:56

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0