Vad klantigt

Man kan fundera på om inte en liten sinnesundersökning kan vara aktuell när man ställer klockan på 03.45.
För att se ett stycke OS-historia skrivas när Phelps forsar fram i bassängen och tar sitt 10:e OS-guld.

Hasade mig upp, fortsatte ut i köket och tryckte igång kaffebryggaren.
Satte på tv:n, fluffade upp och placerade kuddarna i exakt rätt läge i tv-soffan.
Hämtade mitt kaffe och la mig till rätta på de uppfluffade kuddarna.

Tittade på klockan, den visade 03.57.
Nästa gång jag var vid medvetande gäspade skorpan 06.30.
Phelps har simmat och jag har missat live-sändningen av det historiska ögonblicket.
Då började jag fundera på om det inte är läge för den stora sinnesundersökningen...


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Jerk

tja, att ställa klockan på halv sex under semestern när man är erkänt morgontrött och sändningarna hann börja innan man somnade är kanske inte heller så klokt...men det funkade, snart ska jag ge mig ut på promenad innan det är dags för fotboll..

2008-08-13 @ 09:37:11
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Sofie Rundlöf

Bra gjort att överhuvudtaget ta dig upp ur sängen! Jag hade nog inte ens hört väckarklockan vid den tiden! :)

Hur gick det på gymmet nudå? Fasiken vad sent jag kom. Skulle ta en "powernap" innan som visst råkade bli 1,5 timme :p Bra Sofie. Andreas var i alla fall vid liv när jag kom dit ;)

2008-08-13 @ 21:04:52
URL: http://www.sofierundlof.blogspot.com
Morrat av Åsa

Jerk: Vi är lika korkade alltså... Men jag gör ett nytt försök i morgon bitti. Men då ska jag sitta upp i soffan - int fluffa några kuddar att luta sig mot. Eller möjligtvis ställa in en pinnstol att sitta på.



Sofie: Du måste varit stark som en elefant efter den power-napen! ;-)

Tack, det gick bra. Gick ut lugnt "första" varvet... Fick avpollettera Andreas innan jag kunde ta i så jag körde alltihop en gång till efter vi var klara. Det är lite jobbigt att ha en gapskrattande instruktör uppkörd i nyllet hela tiden. ;-) Får se om jag har någon träningsvärk i morgon. Återkommer! Gissar att du bloggat om din träningsrunda...

2008-08-13 @ 22:15:10
Morrat av Sofie Rundlöf

Hm, inte för att jag någonsin sett en elefant på gymmet men, de kanske är bra på rodd?? :P Kan inte säga att jag blev direkt piggare, men antar att keoppen behövde lite sömn!

Hehe ja, jag klarar inte heller att ta i när någon kollar på. Vi får väl se om du fick mersmak eller om du aldrig mer kommer att sätta din fot där. Hoppas på det förstnämnda förståss! :) Ha en skön helg!

2008-08-14 @ 16:11:17
URL: http://www.sofierundlof.blogspot.com
Morrat av Sofie Rundlöf

Hm det är ju inte helg än kom jag på precis när jag tryckt. Bara känns som fredag idag.. suck Hur som helst så har i alla fall jag vilodag! :D

2008-08-14 @ 16:14:24
URL: http://www.sofierundlof.blogspot.com
Morrat av Åsa

Sofie: SÅ jobbigt när nån tittar på! Tänkte kanske ta en runda i morgon igen. Om jag kan lyfta armarna upp till brösthöjd utan att skrika högt. Annars blir det lördag! ;-)

Asch - jag tycker också det känns som fredag, så trevlig helg du med. ;-)

2008-08-14 @ 23:36:56

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0