Nya grannen

Huset intill mig är sålt!
Fick rysningar när en illröd cabbe av nån bilmodell jag inte kan namnet på, men den hade inte många månader på nacken, parkerade på uppfarten till huset i fråga.
Och ut spatserar en "sprätt" som hälsar med ett:
-- Tjingeling!

Tjingeling?!

Jag vill inte mötas av ett tjingeling varje gång jag kommer ut på altanen, det kan jag göra klart för dig redan nu, allra minst på morgonen när jag kliver ut för att dricka mitt morgonkaffe.

Tjingeling?!

First impression don't have to last... eller hur är det nu dom säger i AXE-reklamen?







Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Nollan

Nej, ett Tjingeling är väl kanske inte det man önskar mest så där till morgonkaffet... men å andra sidan kanske det får en att vakna till illa kvickt. Risken är väl att det där uppvaknadet sker på fel sida. Men vi får väl hoppas att sprätten tonar ner sig vad det lider.

2008-08-06 @ 23:00:02
Morrat av Åsa

Nollan: Han är jättetrevlig. Har pratat med honom i telefon för övrigt. Han ringde mig för att höra om jag visste vad husförsäljaren hette (tanten som bott i huset är tyvärr illa sjuk och släktingar sköter försäljning), han ville inte gå genom mäklaren och luskade hos mig som bodde granne. Och visst - jag fixade kontakten rätt bra tydligen! ;-)

Hade jag inte haft en "öppen" blogg där alla vet vem jag är - kunde jag skriva en smärre avhandling på taskiga grannförhållanden in absurdum, både av egna erfarenheter och vännernas. Ska fundera på om jag inte kan göra ett bra inlägg på det utan att lämna ut nån. Du kommer att häpna. Därför blir varje tecken på irritationsmoment från grannar en varningssignal... ;-)



2008-08-06 @ 23:36:05
Morrat av Jill

Haha, ett Tjingeling är aldrig på sin plats...

2008-08-07 @ 08:53:29
URL: http://wegerup.blogspot.com

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0