Matfestival, Liseberg, motion och kalas.

Helgen är fullspäckad av roliga aktiviteter.

I helgen är det matfestival här i stan.
Hela stan fylls av uppriggade tält där det kokas, steks och tillreds de mest kulinariska rätter. Finns även mindre kulinariska, men gemensamt går alltihop in under begreppet matfestival.
Matfestivalen är suverän och ser fram mot den. Jag skäms inte för att säga det, vilket många andra verkar göra nu för tiden... Trevligt umgänge, god (förhoppningsvis) mat under avspända former - vad är problemet med det?

Femkamp på Liseberg i helgen.
Känner redan segervittringen. Tycker mitt lag verkar stabilt. Fokusera bara. Det viktigaste är inte att delta - det är att vinna! Vem är vår lagkapten förresten? Och vad heter laget? Det har det varit tyst som i graven om. P har säkert ett bra namn på lut förresten...

Träningspass á tre timmar. Som förra helgen. Den här gången kan jag ta i lite till - jag har inte ont i halsen, och hostan är på väg bort.

Kalas. Dubbelkalas. Brorsan och svägerskan. Innebär att presenter bör inköpas.
Vad?! Någon som har förslag på present till en höggravid svägerska (nedkomst början oktober) och en 31-årig brorsa på rak arm? Förslag mottages tacksamt.

Hinner man klämma in en golfrunda denna helg också? Möjligtvis söndag kväll.
Behöver jobba några timmar också. Hmmm... kan bli tufft att hinna med golfen.


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P

Köp presentkort på bio, en rejäl dos godis och kanske en bra skiva.

2008-08-29 @ 09:19:20
Morrat av Jerk

En skiva kan vara svårt, om man inte har full koll på den andres musiksmak..jag fick en Grymlings-skiva i julklapp en gång..inte riktigt min grej..

Presentkort på bio verkar ypperligt annars..

Du kan väl ge honom din plats på skövdes matcher (du verkar ju inte utnyttja den ;) )

2008-08-29 @ 09:37:08
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

P: Ja, bio går ju alltid hem, fast kanske inte med en nyfödd... eller? En säck godis blir det i alla fall. Jag är dålig på skivor...



Jerk: Grymlings... Tja, helt ok. ;P

Vet inte riktigt vad dom har i sitt musikställ, där klämmer skon i det här fallet.

Hehe - brorsan har inte en endaste idrottsgen. Det kan till och med vara så illa att han inte ens har den blekaste lilla aning om att OS precis avslutats. Så hemskt är det... Jag la beslag på alla sportgener när jag föddes, fanns inga kvar till honom. ;-)

Jag vill att bebisen som är på g ska bli en kille. Som ska spela handboll, fotboll och ishockey. Och sen slappnar av med lite golf på touren mellan proffsligaspelet och NHL - så faster Åsa har lite att sysselsätta sig med när det börjar bli pensionsdax! (Jag ska gå i tidig pension... ;-) ).

Jag har till och med erbjudit mig att träna den nye stjärnan från 2 till 5 års ålder - innan det blir allvar.

-- Ingen sport! Säger brorsan och svägerskan i korus - så jag jobbar i extrem motvind.

2008-08-29 @ 17:54:35
Morrat av Nollan

Du skulle kanske kunna skänka dem var sin sportgen för att underlätta för den lille väntade. Du har väl så du kan dela med dig :)

2008-08-29 @ 18:23:40
Morrat av Jerk

Din bror och svägerskan verkar inte ha förstått någonting av livet..du får ge dem en kurs helt enkelt :)

2008-08-29 @ 23:31:59
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Nollan: En strålande idé! Men ska jag slå in dom i paket eller lägga dom inuti ett gratulationskort...?

:-)



Jerk: Svägerskan ringde mitt i matchen när Persson spelade sig till semi... så jag tror det kommer att bli svårt att få dom att gå kursen. ;-)

2008-08-30 @ 09:05:37
Morrat av Jerk

Skrämmande..det är som när mor ringer, hon frågar alltid om det är någon fotboll på tvn..iofs kvittar det för hon babblar på lik förbannat...

2008-08-31 @ 00:38:37
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0