Resultat från golfen

Ur ett bloggperspektiv var golfrundan i dag rena katastrofen från min sida.
Spelade bra, var lugn som en filbunke och har inte ett enda utbrott att berätta om!
Spelade inte riktigt på mitt handicap (men det var nära) så någon golftävling blir det inte för mig på lördag.

Däremot stod min pappa för dramatiken på banan i dag.
Var inte alls mycket folk ute, men av någon anledning slumpade det sig så att det stora klungor av folk stod och tittade när pappa skulle slå flera gånger i början av rundan. Vilket resulterade i riktigt dåliga slag. Såna som jag gapskrattar åt!

Sur som ättika traskar han på.

Rätt som det är gör han ett klockrent slag in på green och bollen lägger sig tre centimeter från flaggan!
Hans huvud går som en propeller - inte en käft (förutom jag då, men det räknas liksom inte) har sett detta slag.
Då blir han om möjligt ännu surare och går upp och puttar i bollen med en hand. Tur den gick i, annars hade vi nog fått avbryta spelet.

Förstår inte varför han ska hetsa upp sig så... :-)


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Anonym

Låter som om ni är släkt du och din pappa...

2008-04-16 @ 21:21:33
Morrat av Åsa

Näpp. Vi är bara bekanta...
;-)

2008-04-16 @ 21:25:25
Morrat av Jerk

haha..golf är ett otyg..jag har lyckats slå hål på min bag efter ett slag.. :)

2008-04-16 @ 22:57:00
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Morrat av Åsa

J: Wow - slå hål på bagen! Det är en bedrift, så långt har inte jag kommit i karrären... :-)
Bara knäckt en klubba.

2008-04-17 @ 07:06:18
Morrat av Jerk

Jag kan väl meddela att det var klubban eller bagen som skulle få..den här gången förlorade bagen :)

2008-04-17 @ 22:18:54
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Morrat av Åsa

Förstod det. :-) Har gjort samma sak naturligtvis, även om det bara resulterade i en trasig "ståställning" för min bär-bag, inget hål. Ser inte så macho (jag behöver ju inte va macho förresten, men ändå) att lägga bagen ner varje gång man ska slå.

2008-04-18 @ 00:01:08

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0