GI-kost... Not!

Han, GI-gurun, Paulun (eller vad han nu heter) skulle få ett slaganfall om han såg min dagsmeny idag.
Frukosten var normal i och för sig: Havreringar med äpplemos och minimjölk, två knäckebröd med skinka, kaffe och ett stort glas iskall minimjölk.

Sen ballar det ur:
- Glasstårta på jobbet till fikat. (Två sorter, måste smaka båda! Klings. Blåbär - god. Passionsfrukt/hallon - god.)
- En halv ask kakor till lunch. (A kom förbi precis vid lunchdags när jag kommit hem från jobbet. Vi fikade och delade på kakboxen. Det var väl cirka 40 stycken i ekonomiförpackningen.)
- Fyra bullar. (P kom medan A var här, skulle hjälpa mig lite med takskivor och krafs. Han ville inte ha mat, så min lunch frös inne ännu en gång. Vid fem-tiden fikade vi och jag tryckte i mig fyra bullar som M:s mamma bakat. Goda som ambrosia!)
- Fem korvar. Hotdogs. (Höll på och bar "bygg-skrot" från baksidan till containern på framsidan i två timmar, slutade vid åtta-tiden. Hade egentligen en jättebra grillmeny på gång, men vem orkar det när man slitit som ett djur i flera timmar och klockan är åtta på kvällen. Nej, laddade stekpannan med tre korvar - dom försvann hela ner i magen. Laddade två till som jag faktiskt lyckades tugga på ett par gånger innan dom landade.)

Nu är klockan cirka tio och jag är fortfarande lika hungrig som jag varit hela dan.

I morgon får det bli som vanligt igen. Ställer mat- och sovklockan. Och ställer mig snällt vid spisen och kockar när det är dax.


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P

Jag har ätit GI-sallad i dag och åkt förbi skövde, men inte samtidigt.

2008-04-26 @ 16:23:29
Morrat av Åsa

Ni skulle kommit förbi. Fast du vill ju inte va i skövde mer än nödvändigt.
Sallad på mc d? Det ligger ett stenkast från mig bara ju.

2008-04-26 @ 20:42:55
URL: http://vindvirvel.blogg.se

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0