Ljust minsann

Efter gårdagens kvällsskift var det dags att ge sig ut på stan och kolla in ljuset. Mörkret i Skövde lyses upp av diverse ljusinstallationer i "Stad i ljus".

Vårt kulturhus hade förvandlats till en regnbåge.



Efter den något blåsiga och småkyliga (läs f-rbannat stormiga och j-vligt kalla) ljus-promenaden blev det en öl på lokal. En bara. Sen började jag kippa med ögonen och frågade B m det var ok att vi gick hem. Det var det. Snacka om partypinglor.

Och nu är det ångest. Måste gå och hämta bilen vid jobbet. Men det är elva grader ute så jag kan förstås låtsas att det är vår. Då känns det bättre. Kanske till och med ser några vårblommor i dikena.

Sen är det bara att ladda upp en rejäl hunger inför kvällen då det är dags för "Halv åtta hos mig" hos B. Jag ska sitta och sörpla vin och äta mat så det bångnar ur öronen. Och hålla tummarna för att B lyckas bättre med huvudrätten än vad jag gjorde vid min bjudning. Där är jag ju stenkörd i vår prestigefyllda tävling.



Bon apetit!

Nu sätter jag fart ner mot bilen.



Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0