God fortsättning på snön

Tackar. Jätterart av snöröjningen att lassa upp gatans hela snökvot framför bilarna... jag har ändå inget för mig så här på annandagen!



Underbart att det var riktigt härligt blötsnö, pudersnö är bara för mesar, inte för riktiga vikingar som jag.

Hyresgästen var snäll och skickade ett sms där han berättade att han satt och tittade på mig genom fönstret och tyckte jag jobbade på bra. En kort stund senare öppnades fönstret, när jag tillfälligt stod lutad mot skyffeln och med viljekraft försökte styra syremolekylerna ut till musklerna, och samma hyresgäst ropar:

-- Planerar du snöröjningen nu eller?

Såna där lustigheter kan straffa sig. Man kan få smaka på sin egen medicin. Jag avvaktar och inväntar det perfekta tillfället...

God fortsättning på er!


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Karola

Det där såg inte allt för roligt ut:( Men tänk vad härligt att kunna gå och sätta sig vid ett underbart gott julbord med gott samvete nu efter ha slitit så;)

Och så tycker ju ja att det skulle ingå hos alla hyresgäster att dom sköter snöskottningen;)

Nytt hyreskontrakt Åsa!!

2009-12-26 @ 17:37:27
Morrat av Åsa

Karola: Haha - här blir inget nytt hyreskontakt, för när jag kom hem med kinderna trinda av köttbullar hade hyresgästen (antar jag att det är, för nån annan går väl inte frivilligt hit och skottar) skottat bort resterna som jag lämnat kvar. D v s två gästparkeringar och resten av gången fram till dörrn, där jag bara gjort en smal sträng så man kan fram! ;D

Nice!

2009-12-26 @ 20:50:08
Morrat av H

Viking?!

2009-12-27 @ 13:55:07
Morrat av Åsa

H: Var det ett påhopp eller? ;)

2009-12-27 @ 15:28:19
Morrat av M

Viking..ha, ha...

Höj genast hyran!! Nytt åt strax! Hoppas du bara skottade fram din bil!

2009-12-28 @ 10:47:30
Morrat av Åsa

M: Men det var hemskt vad alla har synpunkter på viking!? ;D

Nä då, ingen hyreshöjning här inte - Ch hjälpte till och skotta så fint lite senare. Och i går var det skottat när jag kom ut. I dag kom han rusande som en gasell när jag höll på med en omöjlig uppgift ute. Snäll kille det där! ;D

2009-12-28 @ 15:10:39

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0