Räcker det tills fredag?

Var sjutton går man in? Velar runt lite. Aha - där. På baksidan.

Traskar in och väser till killen som möter mig:

-- Kan du hänga med ut och kolla på liket jag har i bilen?
-- Liket? Ja, det får väl gå.

Jag öppnar bagageluckan långsamt för att få lite dramatik och dallrande spänning i luften.

-- Oj. Det där var inte vackert, du.
-- Nä, riktigt otäckt, svarar jag, och skrapar generat med foten i marken.
-- Är det där gröna mögel, eller?
Skrap, skrap med foten.
-- Njae, är inte helt säker. Kan va mossa också...

-- Kan vi baxa ut den sargade härligheten så jag får titta lite närmare?
-- Visst. Det var lite besvärligt att baxa in, men ut går nog lättare...

Killen går runt och kikar. Kliar sig i huvudet. Kikar. Kliar igen.
-- Men du, vad är det för klump längst ner?
Skrap, skrap (borde kolla om det finns nån sula kvar på Conversen...)
-- Jord (ser du väl).
Tystnad. Jag lägger till, eftersom han inte säger nåt:
-- Och lite mossa där med som du ser. Var liksom nersjunken i jorden eftersom det gått lite tid. Snö och tö, snö och tö och snö och tö igen några gånger.

-- Jaja, men det här ska vi nog fixa. Det är lugnt.
-- Jaha, säger jag förvånat. Ska vi?

Räcker det om du får cykeln på fredag klockan 16.00?
(Med tanke på att det var evigheter sen cykeln överhuvudtaget var färdbar hade jag tyckt att en leveranstid på tre-fyra veckor varit helt acceptabelt...)

Åh vad jag ska cykla på fredag. Tror jag ska cykla runt i centrum på Matfestivalen till och med... kan bli lite körigt bland alla människor, men det kan gå.
Och, nu kommer det viktigaste, när jag cyklat klart ska cykeln ställas in i garaget. Hoppas bara jag kommer ihåg den lilla detaljen, den har jag nämligen förträngt dom senaste sex-sju åren!

Glömde fråga om dom tar bort mossan... men det gör dom väl, va?


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P

Du hatar ju att cykla! Hur ska det här gå?

2009-08-27 @ 16:14:51
Morrat av Åsa

P: Mmmm... Jag vet. Men det kan gå. Om det är solsken och inte blåser.

2009-08-27 @ 16:50:52
Morrat av SA

Tack för varningen - ifall jag hamnar på Matfestivalen...!

2009-08-27 @ 22:42:44
Morrat av Åsa

SA: Hahaha - cyklar nog bara ner till festivalen, inte runt i mängden vid närmare eftertanke. Klart du ska gå dit!

2009-08-27 @ 22:55:12

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0