Mobilfeber

Funderar allvarligt på att sluta använda mobilen. I alla fall sms. Det är helt vansinnigt i vissa fall...

Efter ett antal mycket dumma feltryck på sms-funktionen på fredagskvällen från min sida blev det helt fel. En dittills oändlig (800 i runda slängar på tre veckor) ström av "gulliga" sms bara uteblev.
Det blev dessutom en väldigt sen kväll på fredagen. Halv tre. Och uppe med tuppen klockan sex morgonen därpå av någon oundgrundlig ångestanledning.

Ändå höll jag (tror jag) hyfsat gott mod uppe på allsången i Lidköping på kvällen. Var tredje minut kollade jag mobilen efter sms. Inget. Tomt. Nada.

Kollar mobilen igen. AAAAHHH - sms. M. Å inte den M jag väntade på. Suck. Inte så, men ni (och du M) fattar. Å så sänder hon ett dubbel-sms dessutom när jag svarat. "Glömde kram". Åh... Kram gulliga M! Det finns ytterligare tre sms - från F, K och ytterligare en M. Suck...

Lägger mig i sovsäcken lite senare och säger till E: Säg till mig att inte skicka nåt sms är du snäll.
-- Skicka inget sms, hörs det från soffan, så soft så det var nära jag trotsade.

Somnar som en stonedead.
Vaknar vid 7.30. Kollar mobilen. Inga sms. Lägger mig ner för att självdö. Men det funkar inte. Lever. Och måste kissa.

Tar en lång frukost... ute i solen Med E, S och M. . Skönt. Trevligt. Verkligen.
Men mobilen är tyst. Så j-la tyst. Funderar på om jag ska stampa sönder den... näe, måste ju kanske ha en.

Vi åker hem från Lidköping. Mobilen ligger synlig. Händer inget.
När jag ska släppa av E signalerar mobilen.
-- Nu du, säger E. Äntligen.

Yeeah... Det är lilla fröken E som vill veta om det är nån träning på Nautilus på eftermiddagen. Jeezus... E! Varför fråga såna idiotfrågor när jag väntar på really important questions??? Skärp dig. Ska meddela när du kan messa hädanefter, E.

Jodå. Till slut kom det jag väntat på - hel***e vad jag hade väntat. Nåja, vet inte vad jag ska säga om det så kallade resultatet.. Nån är korkad - och jag är väl rätt smart va? Eller?

F-n. En dag till av sms-vånda. Kan man skicka ett mass-sms att min mobiltelefon sprängts i bitar?


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Lilla fröken E

Hahahahaha sorry! :D

2009-08-11 @ 08:17:43
Morrat av Åsa

Lilla fröken E: Haha. Erkänn att du är imponerad av hur vänligt jag svarade med tanke på omständigheterna! ;D

2009-08-11 @ 08:29:20
Morrat av P

Man blir ju lite nyfniken på vem M är...

2009-08-11 @ 11:39:26
Morrat av Åsa

P: Det kan du få reda på. Fast inte här kanske... :)

2009-08-11 @ 11:55:38
Morrat av Lilla förken E

Ja du lyckades verkligen tygla ditt humör där:)

2009-08-11 @ 21:30:02
Morrat av Åsa

Lilla fröken E: ;D

2009-08-12 @ 08:23:21
Morrat av Spader Madame

Du är smart och korkat vill vi inte veta av -eller? NOPE! Dags att slipa litet på SMS-formen helt enkelt!

2009-08-12 @ 11:07:16
URL: http://www.spadermadame.blogspot.com/
Morrat av Åsa

Spader: Ja, det är väl övning som gäller kanske. För korkad är jag absolut inte. Tack Spader! Kram.

2009-08-12 @ 21:08:38

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0