Simhud



Vi kunde ju inte ligga på stranden i en hel vecka som fyra paddor. Näe, en båtutflykt fick det bli.
Och visst var det vackert. Underbar färg på Röda havet.
Delfiner fick vi se också. Bland ett inferno av ilsket tutande turistbåtar med idiotiska turister som sprang från sida till sida på båten med kameror i högsta hugg för att få med några svarta prickar på bild. Helt hysteriskt!



"Kocken" rensar fisk som tillagades i den lilla kabyssen.
Strax därefter var det dags för de många hysteriska turisterna att hoppa i vattnet för att snorkla när hela armadan av turistbåtar ankrade.
Den här dagen blåste det isande nordanvind så jag, som är en badkruka, vägrade hoppa i vattnet för att sen sitta och långsamt frysa ihjäl.
Tsss - nej, jag är ingen kärring, jag är klok och vis!



Jag hade i alla fall släpat med mig både snorkel, cyklop och simfötter! Så det så!

Sen blev det ett stopp på en "paradis-ö". Typ. Där kände jag trycket och fick pressa mig i vattnet. Som alltid går jag ut i vattnet ett steg i taget för att vänja mig. Inga hastiga rörelser när det gäller kyla här inte. Precis när jag kommit så långt ut att magen försvunnit under vattenytan och jag mentalt förberett mig på att hjärnan kommer att förlora ett antal tusen hjärnceller när jag dyker i med resten av kroppen börjar en ryska skrika, vifta och peka på nåt. Då kom jag av mig...
Nya tag. Mental förberedelse. Klara, färdiga, g...
-- Slokrovja djovska byratsko, skriker ryskan utifrån vattnet igen, och ler och vinkar.
Jag ler och vinkar tillbaka. 
-- Bratskja drablisk dravjovski, fortsätter hon, och går på ytterligare med sin ryska svada och verkar inte vilja sluta.
Då fick jag slänga mig i utan mental förberedelse och jag simmade långa simtag djupt ner i vattnet - bort från den ryska pratkvarnen.
Jag har fortfarande inte luskat ut vad hon ville, ryska är inte min starkaste gren.

Sen var det återfärd. Då blev det iskallt. Det var säkert 30 grader i luften och solen sken, men det blåste polarvindar.
Tyvärr har jag ingen bild på mig när jag ligger i fosterställning på båtdäck för att försöka få plats under badlakanet för att minska köldskadorna. Jag tror Elisabeth tog ett kort på det och lovar att det ska komma upp här om jag får tag i bilden.

Hatar att frysa! Och hatar ännu mer att frysa när det är 30 grader! Då ska man svettas.


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Spader Madame

Frysa är inte -INTE-kul! Vilka vackra bilder!!

2009-04-24 @ 09:25:58
URL: http://spadermadame.blogspot.com/
Morrat av Sofie

Haha stackare.. trodde att det skulle vara ett glatt inlägg först när jag bara kikade på bilderna :p Men det är verkligen irriterande att behöva frysa när det egentligen är så varmt! Kalla vindar är skit! Jag hade garanterat också burrat in mig i handduken :)

2009-04-26 @ 16:27:41
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Åsa

Spader: Frysa har jag gjort i dag, trots 20 grader här hemma... Måste vara nåt fel på mig. ;D

Tack för bild-komplimangen!



Sofie: Ett glatt inlägg???!!! Du är tokig! ;P Ja, du ser ju i inlägget ovan hur liten handduk jag hade också - snacka om frustration! Du hade dött av köld. ;D



2009-04-26 @ 23:00:44

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0