Den var otippad

I fredags skulle jag och mamsen gå till Parnassen på aw och lyssna på författaren Carl-Johan Vallgren som är ute och promotar sin bok Kunzelmann & Kunzelmann.
Lite lagom aktivitet en fredag när man är ganska trött och vill komma hem tidigt. Men på eftermiddagen får jag tag i Jernströmskan som vill följa med och jag deklarerar klart och tydligt att det inte får bli en sen kväll, bara ta några öl, äta aw-buffé, få sig lite kultur till livs och sen gå hem nöjda och belåtna när klockan fortfarande visar en kristlig tid.



Här är Jernströmskan i den riktigt snygga baren...



... och barbesöket resulterade i den här, i mitt tycke, äckliga drinken. Nä, ska man dricka Galliano ska den ingå i den gamla åttio-talsfavoriten Hot shot, inte i en sån här skummad mjölkdrink.

Vid tolvtiden blev vi i alla fall tvungna att stänga den här restaurangen. Men vi hittade naturligtvis ett annat ställe som också behövde hjälp att slå igen så småningom och det klart man ställer upp...

Klockan 03.00 satte jag nyckeln i ytterdörren hemmavid.


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Junitjej

Snygg och trevlig blogg!

2009-04-26 @ 09:04:43
URL: http://junitjejen.se
Morrat av Åsa

Junitjej: Tack, vad snällt!

2009-04-26 @ 22:58:00

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0