Ursäkta - men framstår jag som handikappad?

Vill härmed komma ut. Komma ut med att jag inte är hörselskadad! Inte alls faktiskt. Jag hör extremt bra vanlig samtalston. Särskilt om samtalet utspelas i runda slängar två meter från mina öron. Just for your information, liksom.

-- Helvete, vi stryker oss va, det är hon som har passet i dag istället för X.
-- Nä, fy fan. Är det hon?
Eftersom jag stod så nära hörde jag dessutom föraktet som det hela uttalades med också. Det var inte med ironi eller humor det sades, utan föraktfullt och nedvärderande. Och riktigt "kände" hur huvudet nickade nedlåtade åt mitt håll när h*n sa "hon som har passet". Jag stod med ryggen emot dom, så jag såg inte...

Säg aldrig så igen! Åtminstone inte så nån annan instruktör får höra nåt liknande. När det gäller mig får ni tala och säga vad ni vill och hur högt ni vill, mig rinner det av. Men det kanske finns andra som inte reagerar som mig, som kanske tar illa upp. Det tänkte ni inte på va? Att nån kan ta illa upp?

Det hade bara varit och gått bort i avskildhet, avhandlat ämnet, kanske viskat fram sina synpunkter till varandra och sen strukit sig på passet. Man får tycka illa om instruktörer, man får gå mitt i passen och man får säga vad man vill till varandra om instruktörerna, men man kan ju göra det lite snyggt.

Vad jag tänkte om er vill ni inte veta. Såna nedvärderande uttalanden säger jag inte högt. Jag viskar och jag tror inte viskningarna hörs här på bloggen eftersom ni som läser inte står tillräckligt nära!

Just for your information, liksom.




Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Mumari

Var med i en annorlunda fotoutmaning: FreakyFridayFoto!

www.mumari.se/2008/october/freakyfridayfoto-tema-sjuk.aspx



Välkommen :o)

2008-10-24 @ 07:52:40
URL: http://mumari.se
Morrat av Ninde

Håller med dig både här och i inlägget innan. Båda sakerna handlar väl egentligen om vanlig hyfs. Vafan hände med "behandla andra som du själv vill bli behandlad?"

Morrat av P

Tänk om man kunde ha en dag helt utan skitsnack?! Det har jag nog haft i dag om jag tänker efter. Men då har jag inte träffat så många. Typ min hyresvärd, några på gymmet jag inte pratade med, och så två kassörskor samt en däckare. Okej, jag har hånat posten lite.

2008-10-24 @ 16:19:26
Morrat av Valross

F-n va' lågt. Sitter & blir ORDENTLIGT irriterad här.

2008-10-24 @ 16:22:25
URL: http://valross.wordpress.com
Morrat av Åsa

Ninde: Ja, det undrar jag också. Om jag hade tyckt det varit värt att ödsla kraft på dessa två muppar hade jag mycket väl kunnat fråga "hur menar ni då" och konfronterat dom. Men inte värt att hetsa upp sig över idioter, men det vore kul att se deras reaktion... :-)



P: En hel dag? Det går aldrig! Hur kan posten tappa bort ett däck? Det är nästan rekord...



Valross: Asch, som sagt, ödsla inte kraft på såna idioter, men tack för sympati. Gör dom likadant mot nån annan, då ska jag säga till. Då kör vi en rejäl grupp-irritaion!





2008-10-24 @ 20:04:27
Morrat av Andreas

Aaaa... skit i det... skitsnack finns alltid... Tur att du vet ditt värde! såååå många som som tycker du är bäst... konstigt att 2 negativa kommentarer inte kan vägas upp av 10 positiva...







2008-10-24 @ 20:59:13
Morrat av Bimbo Boy

Svar: Tack för den fina kommentaren! Fortsätt gärna följa min blogg. :) Kram.

2008-10-24 @ 21:19:05
URL: http://www.bimboboy.com/blogg
Morrat av Linda

Ja skitsnack. Vad vore världen utan det? Eftersom att jag inte ägnar mig åt skitsnack själv har ´jag svårt att förstå varför man snackar skit om andra.



En sak att säga vad man tycker och stå för det. Men stå och tissla och tassla bakom ryggen har jag aldrig sett någon poäng med.



2008-10-24 @ 21:22:33
URL: http://www.blogg.mustica.se
Morrat av P

Jag har små däck. 13 tum. Men till våren ska jag ha 14-tums alu-fälgar om de passar.

2008-10-24 @ 21:51:10
Morrat av Åsa

Andreas: Som jag skrev så gör det inte mig nåt... Jag hör alla som säger att jag är bra också. Men det finns ju andra instruktörer än mig - jag skulle kunna räkna upp några som jag är rätt säker på skulle bli lite små-ledsna om dom hörde nåt sånt, även om dom får beröm också...

2008-10-25 @ 08:42:53
Morrat av Åsa

Bimbo B: Det var så lite... Kram

2008-10-25 @ 08:43:52
Morrat av Åsa

Linda: Du har rätt.

Jag kan nog emellanåt säga nåt negativt om någon utan att för den skull fronta personen. Ibland behöver man kanske inte säga vad man tycker om man inte ställs inför en situation som kräver det.

Det kan kanske framstå som dubbelmoral?

Men att snacka skit om någon bakom ryggen och sen stå och säga en annan sak till vederbörande det gäller tycker jag är vidrigt.



Exemplet i inlägget är avsaknad av hyfs är väl mer avsaknad av normalt hyfs.











2008-10-25 @ 08:55:49
Morrat av Åsa

P: Hmmm... 13-tum och 14-tum? En chansning är att det är bredden? Eller är det storleken på själva däcket sett från sidan? Jag vet att däck är gjorda av gummi, kan ha dubbar, de är runda och de är svarta... där tog min kunskap om däck slut.

Forden har fyra stycken, det vet jag också! ;-D

2008-10-25 @ 08:59:04

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0