Stenåldersmänniska, jag?

Slut på frimärken på jobbet!
Måste köpa nya pronto, några fakturor var tvungna att gå i väg. Pratar stora fakturor... inget man ligger och suger på en dag extra för att frimärkena är slut.

In mot centrum i mikrobyn - har nämligen sett att det finns en post precis intill systembolaget, som i sin tur ligger intill apoteket, som i sin tur ligger intill... och så vidare så där en fem, sex gånger till, sen finns det inget mer i mikrobyn.

Så jag köper frimärkena på vägen hem, på den här posten naturligtvis som jag sett, tänker jag glatt.
Men självklart, inte ens i en stor lokal med ett stort post-märke på ytterväggen kan man förstås köpa frimärken. Det fanns bara en lucka för ut- och inlämning.
Vad då ut- och inlämning förresten? Ingen förklaring alls.
Inlämning av kemtvätt och utlämning av begagnade tandproteser?
Eftersom man nu inte kan köpa frimärken på posten, där man borde kunna köpa dom, så skulle ju faktiskt den där ut- och inlämningen innebära precis vad som helst.

Hade någon visat sig när jag ropade hallå in genom luckan, hade jag frågat om jag kunde lämna in Forden på service. Någon personal fanns dessvärre inte i lokalen över huvud taget, denna dag. Ropade två gånger, men det var tyst som i graven, och var tvungen att gå vidare utan nöjet att vara spydig.

Fick gå in till Ica och stå i kö 15 minuter för mina frimärken.

Hade nästan gått fortare för mig att åka ner till Jönköping och lämnat fakturorna personligen. Nästan, sa jag. Jag är inte korkad.


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Sofie Rundlöf

Har också varit runt i stan efter frimärken några gånger. Man tycker ju att alla kiosker borde ha frimrken, men icke! Man får passa på att köpa 10 st när man väl hittar några som säljer dem!

2008-10-03 @ 10:47:47
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av P

Det är som kassettband. Det är ännu svårare att hitta.

2008-10-03 @ 14:06:48
Morrat av Åsa

Sofie: Jodå, jag köpte 10 faktiskt! :-)



P: Kassettband!? Och så klagar du på mig som bara avänder VHS... ;-)

2008-10-03 @ 20:10:08
Morrat av Alina

Trevlig helg! :)

2008-10-03 @ 20:13:48
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Morrat av Alina

Alina: Tack det samma. :-)

2008-10-03 @ 21:01:23

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0