Kvinnohatare

Som jag sa i föregående inlägg. Tittade på partiledaredebatten.
Och inser att utan att ta parti för någon av deltagarnas politik, retar jag mig på både Marias, Monas och Mauds framtoning. (Alla namn börjar på M - är det ett tecken?) Kan bara inte med dom, oavsett vad dom säger.
Reflekterar över det under debatten. Är jag kvinnohatare - ingen av kvinnorna närvarande ger ett positivt intrycki mina ögon, men det gör däremot resten av panelen. Som består av män.

Funderar lite till - och konstaterar att Monas föregångare var Göran. Som jag i princip varje gång mådde illa när jag hörde öppna munnen. En statsminister som pratar till "sitt folk" som man (jag) vore mindre vetande eller efterbliven är inte nån som inger förtroende.  Göran var ju de fakto man - eller nåja, han tillhörde det könet åtminstone.

Så, nä, kanske inte beror på könet. Kanske bara beror på att de tre M:n helt enkelt är fel för mig. Nåja, Maud är ju rätt käck med sin dialekt, men nu pratar jag partiledare, då räcker inte dialekten för att bli ett ansikte som man kan känna respekt för.

När sen kd´s representant Hägglund öppnar truten i fråga om äktenskapet som i hans tycke är välsignat man och kvinna, som det varit i hundratals år, inser jag att han är totalt fucked up. 2008 skriver jag - vad skriver han på sin datering i riksdagen? Före kristus? Men ändå, sa han det inte med viss pondus i rösten och på ett rättfram sätt beskrev sitt partis skruvade syn på saken? Jodå, det gjorde han. All heder åt det.

Måste fundera på detta. Är jag en del av kvinnoförtryckarsamhället? Har jag svårt för kvinnor i maktposition. Hemska tanke...

Hur sa?
Nej, jag har inte varit på Odd Fellow, jagat älg eller spelat poker med grabbarna i dag.
Jag har kokat äpplemos, gjort äpplepaj och stått vid spisen...



Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P

Tror många kvinnor pratar för gällt. Man kan sänka rösten.

2008-10-12 @ 23:10:48
Morrat av Åsa

P: Det har du helt rätt i! Men tyvärr förklarar det inte Mona-fenomenet. Hon platsar ju i manskörens bas-stämma. Hon är inte gäll...

2008-10-12 @ 23:19:09
Morrat av Jerk

Maud käck?? Jag anser att min storebrors smeknamn på henne förklarar både volym och röstläge på den kvinnan..orgelpipan från Västernorrland..så fort hon öppnar munnen måste jag byta kanal..så som hon dessutom sålt ut centerpartiet så står jag inte ut med henne..

2008-10-13 @ 09:37:41
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Anonym

Jerk: Bra namn, orgelpipan. Hehe. Men det är en durstämd orgelpipa i alla fall. ;-)

Mitt omdöme var rent personligt - inte politiskt... då är käckheten borta. ;-)

2008-10-13 @ 20:05:03

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0