Fototriss - skyltar

Gud vad trist det är att va sjuk. Inget vettigt kan man ta sig för utan att bli genomsvettig och näst intill stupa av utmattning. Ont i kroppen får man när man har feber också. Jo, man får faktiskt gnälla när man är sjuk. Hur mycket man vill. Så det ska jag fortsätta med tills det går över.

I brist på annat har jag surfat lite mellan sömnperioder, bokläsande, alvedonkäkande och varmt respektive kallt vattendrickande, med och utan honung. (Honung är verkligen inte gott...) och hittade veckans Fototriss.

Skyltar.


Jag hittade mina skyltar i köket. Visserligen väldigt små, men visst är det skyltar? (Sa jag att jag är sjuk?)




Bättre begagnade skyltar. Här har vi just den förhatliga honungen. På skylten som skyms
står det syrup.




Här är skyltarna i lite bättre skick - men då är vi också inne på renhållningsavdelningen.




Hoppsan, här är en skylt borta - längst upp i högerraden.
Vad man har skyltarna till? Det är inköpslistan förstås. Röd på ena sidan, vit på andra. Vänd
skylten till rött när varan i fråga är slut.

Förr fick man återbäring på kvittona man samlade i den skyltförsedda kooperations-lådan.
Motsvarigheten till dagens Ica-checkar kan man väl säga. Fast mycket smidigare med
Ica-kortet som tur är. Jag har nämligen ett vagt minne av att både mamma och mormor
satt och räknade ihop summorna på alla kvitton och sen prydligt präntade ner totalsumman
på en talong som man lämnade (eller skickade in möjligtvis) tillsammans med kvittona för att
erhålla sin bonus eller återbäring. En del saker var inte bättre förr.


 

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Anonym

Jösses, människa! Har du varken soda eller rågsikt hemma?



Wow, vilken schysst skyltgrej. Har aldrig sett något liknande. Hur stor är den?



Lite ironiskt att den gamla kooperationens idéer bäst införlivas av Antonia Ax:son Johnson dessa dagar. Bara en tanke.



Krya på dig! (Ska jag komma ner med stetoskopet? ;))

2008-10-21 @ 22:20:00
Morrat av Valross

Sorry. Glömde pilla i att det var jag ovan.

2008-10-21 @ 22:21:01
URL: http://valross.wordpress.com
Morrat av Åsa

Valross: Tack. Lite bättre i dag... 37,5.

Hade nog kunnat räkna ut att det var du utifrån stetoskopet. ;-)



Sodan har precis tagit slut, rågsikten har nog väldigt gammalt datum.

Den är rätt tuff, ja. Den är liten i o f s 30x15x5 cirka, men pryder sin plats.



Införlivas dom av Ax:son? Nu funderar jag på det lite... :-I









2008-10-22 @ 11:24:59
Morrat av Valross

Oj, så liten. Den låter fantastisk i min öron. Me wantz!



Axson: Bara en liten tanke då Willy's ägs av Axfood. Tänk inte på det nu, gå & ladda ner en film & vräk dig i soffan medan du kan.

2008-10-22 @ 16:40:54
Morrat av Åsa

Valross: Ja, så långt hängde jag med - till Willy´s - men skulle Ax:son "kooperera" så skulle "Willy´s-medlemmarna" kunna handla gratis ett bra tag. Hon behöver säkert inte handla på Willy´s själv nämligen... Du är ju på Willy´s emellanåt, du tror inte du kan ringa och kolla med Tonkan om det är kundvagnsrace nästa gång? :-)



Ser jag en sån där låda på nån auktion (för det gör jag ibland) ska jag självklart ropa in en åt dig. Natürlich!

2008-10-22 @ 17:13:21

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0