Ont överallt redan

Man brukar få träningsvärk dagen efter utövat träningspass. Inte några timmar efter avslutat pass.
Nyss höll jag på att sätta foten i 10-litershinken med vit väggfärg när jag skulle försöka ta mig ner från den lilla pallen jag stod på. Satte ut ena foten för att sätta ner den på golvet - ooops, ingen muskel svarade i benet som stod kvar på pallen... med 3 mm klarade jag foten från färghinken, tog emot mig med en hand på den nymålade väggen och lyckades dunka rollern i pannan. Ska inte delge harangen som följde. Vad som stör mig är att inte hyresgästen reagerade - hon borde sprungit ner och sett vem som stuckit kniven i mig, eller åtminstone ringt ambulansen för transport till psyket. Men nädå, ingen reaktion.
Måste måla väggen en gång till. Minst. Kanske lika bra att göra det i dag? Det lär väl inte göra mindre ont i kroppen i morgon. 

Det var femkamp på gymmet i morse.
Jag var inte alls taggad och inte i form efter att ha vilat mina hälsenor i en månad. Livrädd att få ont igen.
Till och med när man sitter i en roddmaskin är hälsenan i farozonen eftersom halva grejen är att jobba med benen, och vid ett kritiskt moment där man tar sats längst fram skrynklas hälsenan ihop och belastas rätt bra vid "avstampet".
Sett ur hälsene-synpunkt, med tanke på övriga grenarna stående längdhopp och hinderbana, så gick det jäkligt bra. Känner inget i hälsenorna nu så här i efterhand.
Resultatet däremot är inget att skryta med.
Å andra sidan är det returmöte i februari... då j**lar!
Måste träna upp mig lite bara.
Bra jobbat ni andra! Jag erkänner mig näst intill utklassad. För tillfället.

Fast jag måste nog tagit i rätt hyfsat i alla fall. Med tanke på hur ont det gör i varenda liten muskel.
Var ute och köpte ny färg förut. 10-litershink. Fick använda båda händerna för att lyfta upp den till kassa-killen. (En sån liten färgbytta brukar jag vanligtvis jonglera några varv över huvudet innan den åker fram till streckkodsläsaren - ja, för att impa lite, ni vet, så gör ju alla...)
Sms:ade lite... med nöd och näppe kunde jag med mina darrande händer få ner rätt bokstav i displayen.
Förbannar mig själv att jag inte sandade häromdagen - halkade till på väg upp i trappan och trodde hamstrings i högra låret skulle gå av. Nej. Jag går inte ner i källaren och släpar upp sandhinken i dag. Nej!
Funderar på om jag ska gå ut och sätta bilen på tomgång tills i morgon bitti, för att vara förutseende. Ja, att skrapa några rutor är med all säkerhet uteslutet i morgon bitti.
Förmodligen kommer jag att vara en av de första spinninginstruktörerna i världshistorien som kommer att köra passet i morgon stående på golvet framför deltagarna. Att jag ska komma upp på cykeln känns inte troligt i skrivande stund.
Och hur i hel***e kunde jag vara så korkad så la sängkläderna i tvätten i morse? Det blir garanterat ingen logementsbäddning i dag. Slänger väl bara ut lakanen och hoppas dom hamnar någorlunda rätt. "Vika in" och "dra slätt" finns inte rörelsekapacitet till.
Nu är jag dessutom kissnödig. Inte bra alls. Gör ont att böja i benen och gör ont att sitta på skinkorna. Just i dom här lägena önskar man nästan (observera nästan) att man vore man.

Men nu kommer det som visar att det kan finnas en eller två slöa knivar i den här lådan:
Älskar sån här träningsvärk. Blir näst intill euforisk när jag känner att det smärtar i varje steg jag tar. Skulle nästan kunna gå in och sätta mig på toan utan att vara nödig bara för att känna hur det känns.

Jag vet. Sjuk människa. Men jag är rätt nöjd med mig själv ändå...









Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P

Du är utmanad på pingis. Det blir du och jag mot abbe som slog mig i dag...

2008-11-23 @ 17:35:33
Morrat av Anonym

P: Hahaha - fick du stryk? Hahaha. Ska vi va två mot en menar du? Ok.

2008-11-23 @ 17:48:12
Morrat av Nollan

Åh, det är när man är sådär slut i varenda muskel som man önskar att man inte behöver dricka något. För det är nästan omöjligt att få glaset till munnen, åtminstone utan att skvalpa ut innehållet på vägen. Och vad är det för femkamp - roddmaskin, stående längdhopp och hinderbana ;-)

2008-11-23 @ 18:11:55
Morrat av Åsa

Nollan: Ah, det var spinning också, du vet temperaturmätningen. 32 grader på den som var bäst, 28 på den sämsta (jag!)... Tror mitt hjul blivit varmare om dom inte mätt mitt hjul som tredje gubbe. ;D Tror temperaturen blev missvisande över lag egentligen, man var rätt trött eftersom spinning var sist ut.

Och sen var det knäböj, eller vad heter det nu då... 90 procent av kroppsvikten på stången och så många man orkade. Dom två grenarna påverkade inte hälsenan, därför föll dom bort! ;D

Dricka ska jag inte göra mer i dag. Men måste tyvärr äta nu... lättskuren lax. ;D

2008-11-23 @ 18:24:44
Morrat av Spader Madame

Ja, du är inte klok! Träningsvärk får jag hjälp med i mitt Spa-bad men jag blir också litet nöjd när jag inser att jag har tagit i och har litet känningar!



Försiktig bara så att du inte halkar ute...

2008-11-23 @ 18:32:30
URL: http://www.spadermadame.blogspot.com/
Morrat av Jerk

Bah, jag har gått med träningsvärk sedan boxen i torsdags..inte gnäller jag..eeh..hela tiden, bara nästan..äh...snyggt jobbat, det är bättre att lägga sig lågt första gången och sen utklassa dem nästa gång :)

2008-11-24 @ 00:21:14
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Spader: Du ser, lite nöjd av känningarna är du också! ;)

Halkar gör man inte i dag. Man pölsar fram i knähög snö... Finns inget charmigt med snö. Inget alls faktiskt. ;)



Jerk: Tack, skönt att se att du tror på mig. För visst är det så jag ska uppfatta det? ;D

2008-11-24 @ 20:36:47
Morrat av Jerk

Yup :)

2008-11-24 @ 23:31:21
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0