Lasse och Loa

Sticker emellan med ett litet kändisinlägg innan jag kastar mig ut i gräset. Ja, för att klippa det alltså.

Nu råkar företeelsen för dagens betraktelse utspela sig på golfbanan dessvärre. Så miljön blir golfbana i dag igen, fast jag sagt att det skulle dröja.

När vi står på ranchen och övar blir P totalt spattig helt plötsligt och beter sig som ett ufo. Han har ryckningar i huvudet och försöker peka utan att det syns på två stycken som står vid första tee.
-- Vad är det du vill? skriker jag.
Då kommer P framrusande:
-- Scchhh - det är Loa Falkman och Lasse Berghagen som slår ut nu. Det är den långe som är Berghagen. Ska vi gå efter dom? Eller när går vi ut? Ska vi gå i deras boll? Har du score-kort? Kan du....
-- Nu får du andas, avbryter jag, eftersom P börjar bli blå i ansiktet av syrebrist och upphetsning.

Lasse och Loa slår ut.
Loa har inte en bra dag. Lägger sig på banan intill den han egentligen ska spela på.

Jag och P står på tee och väntar på att få slå ut.
Vi väntar.
Vi väntar.
Vi väntar.
Det går inte fort för Lasse och Loa.

Till slut:
-- Nu kan du slå, säger jag till P.
-- Nä, nä, vi kan inte stressa dom, säger P.
-- Men herregud. Annars hade du ju slått för tio minuter sen för att se till att dom flyttade på sig.
-- Nu lugnar vi oss, har vi någon brådska?
-- Ja, det är ju kul om vi kommer in innan midnatt.

Till sist kommer vi i väg. I snigeltempo. Eftersom P vägrar att stressa celebriteterna. Och jag kokar av irritation.
-- Det är bara två vanliga människor som är ute och spelar golf just nu, väser jag.
-- Vanliga?! Det kan du väl ändå inte påstå. Lite respekt får man väl visa, viskar han spetsigt tillbaka.

På andra hålet är Loa återigen ute och letar boll på fel bana. Och vinkar fram oss för att vi ska "spela igenom" som det heter.
Då tror jag P ska bryta ihop i ren och skär upphetsning.
-- OK. Nu skärper vi oss, viskar han andäktigt, och drar iväg sitt slag.

Jag går upp på tee och ska slå. Vad hör jag?
-- Nu skärper du dig lite då, väser P.

För att göra historien lite kortare än vad den egentligen är slutade vår passering av Lasse och Loa med att jag gör ett snyggt slag upp ur bunkern och Lasse skriker från hjärtat:
-- Bra slag!

Då trodde jag P skulle dö av avundsjuka!
Det kommer att ta lång tid innan han kommer över ett sånt trauma. Att inte han, P med stort P, fick beröm av Lasse Berghagen utan istället Å, med ett näst intill obefintligt å i just det ögonblicket, fick de värdefulla orden östa över sig.
Suck.

Resten av rundan gick P mer baklänges än framlänges för att hålla uppsikt över Loa och Lasse. Eller vred huvudet ur led för att se hur och var dom slog. Tror P har bättre koll på deras scorekort än dom själva.

Nu blir det gräsklippning. (Lagom tills grannarna fått fram grillen! Populärt!)


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av M

Ha, ha stackars papsen! Lasse är medlem på Knistad tror jag- har stött ihop m honom där förrut. Så pappa har fler chanser menar jag! Ha en skön kväll ute på "ängen"! Som den välorganiserade kvinna jag är, är gräset här klippt o tänker behagligt sitta här o glo på mina stressade grannar!

2008-05-23 @ 19:12:08
Morrat av Åsa

Jo då - han är medlem där ute. Och vi har träffat honom förut. Trevlig. Finns en hel hög med "kändisar" där ute. Magnus Härenstam har jag stött på några gånger också... :-)

Gräsmattan är som en green! :-)



2008-05-23 @ 20:10:13
Morrat av P

Jag vill bara dementera att jag inte är P i inlägget.

2008-05-23 @ 21:34:32
Morrat av Åsa

P: Det skulle kunna varit du om du hade spelat golf. ;-)

Nu vet ju vi alla, som vet vem du är, att du inte vet hur man spelar golf och inte har vett att spela golf.

(P i inlägget är inte P här i kommentaren alltså).

Du har istället för golf "license to rattle".

2008-05-23 @ 21:49:04
Morrat av beerbelly

Hehehe det är inte lätt med kändisar :-)

Jag spelade med Bo Landin (natur filmaren) en gång. Tog mer än halva rundan av funderande innan jag kom på vem det var. Har någon någonsin sett den mannen? Så fort han presenterade sig tänke jag den rösten känner jag igen.



Gött att gräset är fixat då grannen håller sig lugn då.

Trevlig fortsättning på helgen!

Kram

2008-05-23 @ 23:49:12
Morrat av Valross

Ujujuj...ett alldeles eget Lasse-moment :))

2008-05-24 @ 00:00:40
URL: http://valross.blogg.se/
Morrat av P

Jag har spelat golf...

2008-05-24 @ 08:08:44
Morrat av Åsa

bb: He, he, näe, han vet jag nog inte hur han ser ut nä... men rösten känner man ju igen.

Nu är gräsmattan som en fairway. Gött!

Trevlig helg du med! Kram.



Valross: Vill du ha ett alldeles eget Lasse-moment så kan du ju åka ut till Knistad... :-)



P: Va?! Har du spelat golf? Då tycker jag du börjar med det igen, så kan vi vinnarskallar gå ut tillsammans. Men det skulle nog bli för mycket för F? :-)

2008-05-24 @ 08:30:33
Morrat av Jerk

Jag har köpt varmkorv av Loa..på den tiden jag var Matriale för Stocksunds hockeylag :)

2008-05-24 @ 19:16:54
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Kronberg

Hej Åsa hälsa P - alltså P som spelar golf - inte P som inte spelade golf den gången - men har spelat golf - hälsa P i bloggen - att jag har varit ute med Lasse Berghagen



s hund.

Hunden hade diarré...

Men husse var jag inte ute med - han var nog och jobbade.

Jag var inte så gammal då, hunden var hemma hos Lasses syrra - som bodde i närheten av mitt barndomshem. Jag gillar egentligen inte hundar - men vi hade friluftsdag - och alla andra alternativ var tråkigare är att gå ut med hund.

Loa Falkman var nyligen i Kristianstad och spelade in en film - Perrongen.

-



Själv spelar jag inte golf.

Men jag har spelat golf.

Eller jag spelade att jag spelade golf - i en film.

På taket av ett niovåningshus.

Och jag är höjdrädd.

Hoppas filmen blev bra - så att jag inte lidit förgäves.

Morrat av Åsa

Jerk: Respekt! Varmkorv av Loa... En del får vara med om allt. :-)



Kronberg: He, he. Lasse Berghagens hund. Det är inte kattskit! Ska framföra detta till rätt P.

Golf på taket av ett niovåningshus... hmm, undrar i i vilken genre filmen är.

Men den blev säkert bra. :-)

2008-05-25 @ 08:39:11

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0