Har ingen ursäkt i dag...

Inte en endaste liten ursäkt kan jag uppbringa i dag för att inte åka och träna.
Har inte kört upp pulsen många snäpp över vilopuls den gångna veckan.
Inte genom ansträngning i alla fall. Bara vid vredesutbrotten bakom ratten och av rädsla uppe på byggställningen.
Vad lätt det är att komma in i "vilo-fas". Att byta om till träningskläder känns ungefär lika lätt som att tycka om George Bush.

Testade några ursäkter (som jag fick avfärda):
Jag ska grilla (det ösregnar).
Jag ska ha middag hemma (inställt p g a sjuka barn).
Jag måste måla klart (det ösregnar).
Jag är förkyld (frisk som en nötkärna).
Jag är anorektisk (byxorna stramar i midjan).
Jag behöver inte träna (humöret är strax nere i botten på dalgången om jag inte frigör lite endorfiner pronto).

Ok. Stenkört.
Jag får åka i väg. Kanske jag får upp motivationen och blir "normal" igen. Det vill säga EN vilodag i veckan, inte tvärtom! (Normalt för mig, abnormt för andra kanske...?)

Fast nu börjar det ljusna vid horisonten ser jag om jag trycker näsan mot fönstret och tittar noga... Hmm? Är det ett tecken?


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av M

Ha, ha! Klart att det ljusnar! Bit ihop nu!

2008-05-02 @ 14:35:00
Morrat av Åsa

Aha - ljusnar det. Ja, då blir det ingen träning! Då blir det grill!

2008-05-02 @ 14:42:40
URL: http://vindvirvel.blogg.se
Morrat av M

Nu låter du snart sjuk! Dålig ursäkt! Du hinner båda! Basta!!!

2008-05-02 @ 14:49:19
Morrat av Åsa

Jag ringde och bokade mig på spinningen i alla fall så jag är tvungen att åka dit. (Man kan ju åka dit och sudda om det blir 20 grader varmt...)
Men mupp-Sviskis innan är jag väldigt tveksam till... Orka präktigheten? Njaaaaeeee.

2008-05-02 @ 14:51:54
Morrat av beerbelly

En dag i veckan låter genomförbart :)
Ha det gött med spinning och grill ..

2008-05-02 @ 15:06:32
URL: http://looser-beerbelly.blogspot.com/
Morrat av Åsa

bb: He, he - en gång i veckan är förvisso bättre än ingen gång! ;-)
Ha en skön fortsättning på fredagen!

2008-05-02 @ 15:21:29
Morrat av P

Tror du behöver vila lite. Kroppen behöver vila. Du har ju inte direkt suttit still efter jobbet, du är utarbetat helt enkelt. Nä, cola och chips, grill och pizza är vad du behöver.

2008-05-02 @ 17:26:16
Morrat av Åsa

P: Du är är en klok människa! Men jag kom i väg på spinningen innan jag läst dina kloka ord. (Struntade i Sviskis).
Känner mig så där stark nu, du vet, så det var nog bra att träna ändå.
Grill är uteslutet, det spöregnar. Grillchips däremot, det är jag i behov av... men icke - ett grått moln tornade upp sig på gymmet, skriver ett inlägg strax...

2008-05-02 @ 19:27:03

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0