Wish me luck

Nu ska jag åka till stället där jag alltid, utan undantag, får ett mindre eller större utbrott.
Det har hänt att jag önskat mig tillgång till ett sterilt rum med madrasserade väggar efter nåt av mina tidigare besök.

Soptippen!
Antingen är det en samlingsplats enbart för idioter, eller så släpper människor allt vett och sans så fort dom åker innanför grindarna till densamma.

1) Man kör bil in på tippområdet. Redan där brister det.
Förbjud biltrafik inne på området! Eller ställ dit en trafikpolis för dirigering!
Funderar på om det är ett övningskörningsområde emellanåt. För INGEN av de jag sett köra bil därinne kan ha ett giltigt körkort!
2) Sopsortering! Man lyfter inte ur en kartong gott och blandat och springer runt och sorterar den på plats... det har man gjort hemma.
Framför allt har man läst på innan vad som ska läggas var om man inte äger sunt förnuft. Man står inte i tio minuter med ett järnspett i handen och funderar på om det ska läggas i bingen som ska gå till träflisning!
3) De olika containrarna är inte en loppmarknad. Man försöker inte få tag i nåt längst ner i en container, i en halvtimmes tid, som någon annan slängt. Inte när det står 40 bilar i kö att få komma intill.

Och så vidare.

Har tränat på lite okvädningsord som kan vara bra att ha. Kan droppa dom lite här och där redan vid infarten - lite i förebyggande syfte. Det tror jag blir bra.
Flera olika varianter på dirty fingret sitter som gjutna. Ska gå igenom dom en sista gång framför spegeln precis innan jag åker.
Kollat så tutan på bilen fungerar. Fungerar ypperligt! Pudeln som gick förbi när jag testade hoppade i alla fall högt.
Ett litet minspel har jag också repeterat in. Uppspärrade ögon i kombination med skakande huvud, rynkad panna och ondskefull blick samt djup suck med tårade ögon.

Nu bär det i väg!

 

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av beerbelly

Ja det är märkligt. En del verkar ta det som en dagsutflykt att slänga lite prylar. Kasta och försvinn ur vägen!

Lycka till!

2008-07-12 @ 14:46:18
Morrat av Åsa

bb: Skulle fått hjälp av en snubbe med släpkärra i dag, men han hade fått förhinder (vilket meddelades en kvart innan avfärd.). Nu fick jag släpa in en del av skiten i Forden. Hade behövt åka elva vändor till, nu fick det räcka med en, det var vad jag orkade med.

Tack för lyckönskningen, det gick hyfsat bra faktiskt. :-)

Ha en bra dag!

2008-07-12 @ 15:38:18
Morrat av P

jag har varit och tränat. armarna skakar.

2008-07-12 @ 16:40:59
Morrat av Nollan

Märkligt att det ska vara sådan laddning med soptippar. Hade en kompis som när hon separerade hamnade i bråk med sitt ex om vem som skulle ha "tippenkortet" ;)

2008-07-12 @ 19:25:38
Morrat av Åsa

P: Du är duktig du! Jätteträningsvärk i dag då förmodligen?!



Nollan: Soptippar är allvarliga saker... Har förstått att man på många andra orter inte kan åka till tippen i parti och minut, utan har ett begränsat antal gånger - då skulle jag förmodligen också slåss med näbbar och klor för att snika åt mig tippenkortet! ;-)

2008-07-13 @ 07:25:11

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0