Helgen som gud glömde

Har bloggat av mig lite idag.
För i helgen kommer jag inte att vara speciellt närvarande, åtminstone inte här på bloggen.

Från fredag morgon till söndag sen eftermiddag kommer jag att jobba cirka 40 timmar! Plus minus 2.
Varje helg, den här tiden på året, i cirka 10 års tid har jag gjort detta frivilligt.
Det heter Stochampionatet. Axevalla travbana.

Nu, så här precis innan, ångrar jag mig. På söndag kommer jag att säga "det här var sista året".
Det sa jag förra året. Och året innan... och - ja, ni förstår...

Varför ställer jag upp i år igen?
Ja, nåt är det. Nåt som drar...

Om någon har missat det så är jag ju tävlingsmänniska. Jag tror det är en liten del i det hela - det är helt enkelt en utmaning. Att på lördag kväll orka vara trevlig, glad och charmig är en bedrift som få klarar. Och varför misslyckas i år?

Sen är det så fruktansvärt kul. Travfolk är ett släkte för sig. Inte en enda sur min (knappt) under hela helgen. Kvinnor som män, alla är i princip glada även om plånboken är tom efter att ha satsat på fel kusar.

Möjligtvis kan man träffa på någon överförfriskad person som kan vara lite busig, men vad sjutton, dom hittar man ju på kvartersfesterna också...

Kommer till och med kanske ha ett par inneboende under helgen, personer jag stött på under åren ute på travet.
Shit också, det glömde jag säga till elektrikern som kommer och färdigställer den upplysta altanen.... hmm, får nog köra lite kommunikation i morgon innan det drar igång.
De inneboende tillbringar nog inte så mycket tid ute på själva travbanan. Det är bara stackars jag. Och några fler...

Trevlig helg!
(Om jag nu inte hinner in och skriver nåt nån kväll/natt... jag kan ju orka ett par meningar.)






Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Nollan

Travfolk är således inte tävlingsmänniskor, jag menar om de fortfarande är på gotthumör efter att ha satsat allt på fel häst(ar)! Kan du inte forstra dem lite, inte konstigt att svensktrav tappar mark ute i världen. Det var bättre förr ;) Då kunde travfolket bli förbannat - har jag för mig. Men jag kan minnas fel, det kan ha varit jag som var förbannad. Hoppas du får en bra om än arbetsam helg!

2008-07-18 @ 22:44:10
Morrat av Åsa

Nollan: Det är det som är så konstigt, lika gemytligt glada ändå trots att plånboken är tom.

Nåja, några förbannade kuskar eller hästägare stöter man allt på emellanåt, det får erkännas. Men dom märks liksom inte i pöbel-mängden. ;-)

Grämer mig att säga detta, men det var nog du som var förbannad... ;-)

Tack. Nu är jag trött, men det har varit jättekul. Men måste varva ner här framför datorn lite. Står fortfarande på tårna och trippar - då kan man inte sova. ;-)

Hoppas du haft en lugnare, men ändå lika kul/bra kväll!

2008-07-19 @ 01:43:31

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0