Mess

Hur klarade man sig förut? Ja, när man inte hade mobiltelefon? 
Nu för tiden för man ganska ofta hela samtal via sms. En kompis, som inte alls gillar att messa, brukar fråga varför jag inte ringer upp istället.
Ja, varför inte?
Men då är jag ju sååååååå låst. Eller?
En mess-kommunikation kan till exempel äga rum medan jag tvättar bilen. Spolar, knappar in några ord, spolar mer, knappar, schamponerar, knappar, gnuggar flugrester, knappar - ja, ni förstår.
Eller när jag storstädar. Musiken dundrar i högtalarna och dammsugaren vrålar - men jag kan ändå "prata" under tiden. Via mess.
En sak till. Jag kan ha två (har också hänt att jag nån gång haft hela tre) kommunikationslinjer i gång på en och samma gång, oberoende av varandra. Med en smula simultankapacitet går det alldeles utmärkt.
Tänkte på detta i dag när jag faktiskt lyckades "prata" med en vän i norra Sverige i cirka 30 minuter samtidigt som jag, ja faktiskt, läste en bok.
Konstigt nutidsfenomen? Ja, lite grann.
Men jag messar väl vidare.

Hoppas alla haft en riktigt trevlig alla hjärtans dag!

www.vindvirvel.blogg.se

Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0