Överstökat

Så då var julen överstökad. Det gick smärtfritt.

Vet inte varför, men fick för mig att åka ut på rean i dag.
Jag gillar bland mycket, mycket annat inte:
- folk som tror dom är ensamma i affärerna, när varje seende individ kan konstatera att det är 10 personer per kvadratmeter.
- folk som kör som höns.
- folk som andas en i nacken när man står i kö.

Dessa tre saker införlivades. Förstås. 
När jag kom åkande vid stadens brandstation kom en tant gasande i fel fil. Mot trafiken. I Vasaportens parkeringshus kom en dåre åkande mot oss 30 andra som körde åt rätt håll.
I en klädaffär vältes jag och en till omkull av en gubbe när han skulle ta en tunika från ställningen där vi utsatta stod.   
I samma klädaffär kände jag hur kvinnan bakom mig blåste mig i nacken i cirka 20 minuter innan det till slut blev min tur. Ändå backade jag ett steg och trampade henne på tårna, vände mig om och tittade barskt på henne för att försöka få henne att fatta. Då upphörde flåsandet i nacken i hela 30 sekunder. Sen var det tillbaka... Usch.


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P

Man ska hålla sig undan kapitalismens käftar...

2008-12-26 @ 18:34:32
Morrat av valross

Visst ja', det är ju därför jag undvikit mellandagsrean sedan 1988.

2008-12-26 @ 22:25:39
URL: http://valross.wordpress.com
Morrat av Åsa

P: Syftet med rean var egentligen att jag skulle fyndat kylskåp. Men jag glömde av det... ;)



Valross: Det var ny-rea-premiär för mig sen 1976. Nu gör jag inte om det på länge. Valde ju i alla fall finanskrisens år för rea-besöket...

2008-12-27 @ 09:58:36

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0