Målbeskrivning

Ah - det blir ett inlägg till om träning i dag. Eller rättare sagt om Nautilus.

Vår chef hade en målsättning med vår verksamhet i höst:
Vi ska vara bäst!

Inga stegvisa förändringar hur vi ska nå det, utan bara ett helhetsuttryck: Vi ska vara bäst!

Hmmm... Min drivkraft som intstruktör är att vara bäst. Så det målet är inte främmande, men inte ger det mig någon morot heller eftersom det är mitt naturliga tillstånd.
Jag vill vara bäst på det jag gör, oavsett vad det är. Ibland inser jag min begränsning - och då får jag ta ett allvarligt snack med mig själv om jag verkligen ska fortsätta med nåt jag är medioker på? Ibland vill jag det, ibland vill jag inte. 
(Golf är jag inte bäst på, kommer aldrig att bli, även om jag hade hybris häromdagen. Men golf har jag beslutat mig för att fortsätta med ändå, efter många och långa diskussioner med mig själv...)

När jag körde spinning senast var jag inte nöjd med en åtta-minuterslåt... och jag hävde ur mig min frustration för P, också instruktör.
-- Men låt deltagarna bestämma själv vad dom vill göra, då blir det skitbra! säger P.
Det var egentligen en stor skopa kritik med en konstruktiv lösning. Den ska jag försöka förvalta för en gångs skull. Ska vi vara bäst ska vi vara det tillsammans och P är någon jag lyssnar på.
I torsdags var jag ledig så P hade mitt pass åt mig. A, som var där, sa: -- Jodå, precis lika bra som ditt. Och bra musik hade hon också!
P är en av Nautilus koncept för att nå "Vi är bäst". Hon är en enorm tillgång, hoppas ledningen förstår det.
I dag körde vi för C. Vilken drottning! Så duktig.
Nu ska vi se... vem har utbildat henne?! Jo men det är ju jag!!!
Jag lämnar över kronan till C! Hon är helt klart bäst. Jag bugar och bockar och ser fram mot hösten. Ska göra mitt bästa för att hålla uppe kronan när jag delar pass med C. Ännu ett steg mot att "bli bäst". Lätt.

Visst - vi ska vara bäst - men jag ser mer att de yttre förhållandena funkar på Nautilus. Bra bokningsförutsättningar och framförallt en hemsida som är up-to-date. Där börjar vår strävan att vara bra. De två åren jag varit på Nautilus har hemsidan varit under all kritik. Ett företag med en icke uppdaterad hemsida, eller tråkig hemsida, is no företag. Det suger! Där tror jag steg ett är för att "vara bäst" ligger.
Instruktörerna är enormt bra redan, även om jag inte nämnt alla duktiga här i inlägget.
Jag är extremt positiv till nya Nautilus och spännande med alla nya instruktörer! 



 


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Sofie Rundlöf

Jag riktigt längtar tills alla gruppass sätter igång!! Funderar faktiskt på aerobic imorrn, får se om jag vågar :p Har fortfarande inte satt min fot i spinningsalen, men nu ska ju mina favoriter, 30-minuterspassen (som JAG tycker är nog långa) komma tillbaka! :D



Kan hålla med dig om hemsidan. Såg att informationen faktiskt verkar uppdaterad nu, men det vore kul om nya bilder kom upp snart. Tror det är väldigt många som är intresserade av att byta till Nautilus just nu när det är nyöppnat, och bilder på gymmet kan ju helt klart locka folk!



Variation på passen är en annan sak som i alla fall jag tycker är otroligt viktig för att inte tröttna. Variaion på musik, övningar, rörelser, steg mm i gruppassen.



Men ja, Nautilus är bäst, även om smådetaljer kan göra Nautilus bättre än bäst! :)

2008-08-24 @ 21:35:58
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Åsa

Sofie: Ja! Prova aerobicen! Det är en ny tjej som kör den... Candra heter hon. Hon verkar i alla fall vara glad och käck som person. Skulle själv gått på det om jag hade hunnit, men det är för tidigt för mig.

Såg också att hemsidan var uppdaterat - men tänkte inte på om det var nya foton...

Hehe - ja, man var äckligt trött på abs-passet i våras! Det behöver i alla fall varieras oftare. ;-)



2008-08-25 @ 12:23:41
Morrat av Sofie Rundlöf

Jag var på aerobicen och det var super! Candra var jätteduktig och det var skoj! Tyvärr hade några andra deltagare svårt att hänga med men det var nog koordinationen som saknades i de fallen :p Håller med om att det börjar lite tidigt, men för mig som slutar 15:06 så funkar det ju! :P

Ja, abs var visserligen nästan det enda jag tyckte var skoj, fast att det var samma pass under en lång tid.. men variation skadar aldrig :) Jag blev väldigt glad när Uggla-låten försvann, hehe!

2008-08-25 @ 19:07:39
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Sofie Rundlöf

Jag vet förresten vad som skulle få Nautilus att vara absolut världsbäst i MINA ögon - Ett spinningpass på typ 45 min med BARA tung hårdrock/metal! Dels för att sådan musik är den bästa som finns, dels för att den får en att ta i lite extra (man blir liksom lite arg och samtidigt supertaggad!), och dels för att det är mycket roligare att trampa jäääättetungt och långsamt än lätt och snabbt! Fixar du ett sånt pass så vet du en som kommer sitta som klistrad på cykeln - varenda pass!! :D

2008-08-25 @ 19:29:08
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Åsa

Sofie: Gissade att hon skulle vara bra. Hon kommer köra step på fredagar längre fram, då ska jag gå.



Kan inte höra den där Uggla-låten längre, den är fruktansvärd! Fattar att jag inte bytte ut bara den tidigare istället för att vänta på ett helt nytt pass... Man är korkad helt enkelt. Eller också var det för jobbigt. :D



Tja, vi har pratat om att slänga in "temapass" på spinningen ibland. Ett hårdrockspass skulle ju mycket väl vara ett sånt.

Vet att du gillar långsamma backar, du har sagt det någon gång. Tyvärr är det inte nån av instruktörerna som kör så värst mycket back-pass med "tunga" låter... Ska ta till mig det. Men i höst kör jag ju bara 60-min-pass - och det dyker du förmodligen inte upp på :P

2008-08-25 @ 20:58:34
Morrat av Sofie Rundlöf

Å vad skoj! Fredagar brukar vara mina vilodagar men då ska jag minsann prova stepen!



Hehe, nja 60 minuter är väl långt alltså. Jag blir ju slut på 30 minuter :) Var på ett 60-minuterspass med dig en gång och sa till mig själv att aldrig göra om det, för jag var totalt DÖD :p ...men fixar du ett hårdrockspass åt mig så lovar jag att dyka upp, och dessutom äga skiten ur dig! ;)

2008-08-25 @ 21:26:40
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Åsa

Sofie: Hahaha!!! "Äga skiten ur dig" - ja, humor har du i alla fall, för det kommer aldrig inträffa! ;D

2008-08-26 @ 19:49:07
Morrat av Sofie Rundlöf

Hm, jag tvivlade faktiskt lite själv när jag skrev kommentaren... Men nu har jag ju gett mig själv en rejäl utmaning!! :)

2008-08-26 @ 21:09:16
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0