Golf

På lördag ska jag, som sagt, på fest.
Ute på Knistad herrgård, i denna enormt vackra miljö, som dessutom hyser min hemmabana vad gäller golf.
(Visst låter det lite så där halv-proffsigt... min hemmabana. Åtminstone om man inte är golfare...)

Många golfspelare kommer närvara denna fest, så nu är det bestämt att ha en liten nätt nio-håls-tävling innan festen. Klockan 13.00 är första gubbe på väg ut.
Eller gumma, som då skulle kunna vara jag till exempel.

Ännu ett dilemma i min lilla värld.
Ska jag vara med och visa min totala avsaknad av vett och etikett på banan (vredesutbrott), erkänna min totala inkompetens vad gäller att spela på fairway (vredesutbrott), upplysa om mitt totala oförstånd när jag får plikta när jag slått klubban i bunkersanden (vredesutbrott), erkänna att jag skrattar rått och högt åt andras missar (social inkompetens, skadeglädje) och roa (eller förarga) de andra med att skälla på kråkorna som kraxade precis i min baksving (vredesutbrott, hysteri)?

Nåja. Jag kan bjuda på detta, jag har ju faktiskt spelat några rundor i min dag.

Men...

Det är ju inga 25-handicapare man spelar med. Nädå.
Fint som fan ska det va' naturligtvis. En, två, tre-handicapare. Nå'n pro och nåt annat sånt där löst golf-jag-kan-allt--kör-min-driver-500 m-vit tee-vart spelar du ifrån-messerschmutt... (Lyser avundsjukan igenom kanske?)
Möjligtvis någon av deltagarna som hamnar över singelhandicap-gränsen. Kanske några till och med, men dom är nog lätträknade.

Så...

I morgon ska jag ut och prova på det hela. Känna hur det känns. Andra rundan för i år. Den första var i januari, en vintergolfrunda (ingen snö).
Spelar jag på mitt hcp (handicap) i morgon är jag med i tävlingen på lördag.
Sänker jag mitt hcp ska jag föreslå att vi spelar 18 hål istället.
Spelar jag dåligt går jag med som caddy åt någon annan på lördag... och roar mig med att bara skratta rått och högt om (när) dom missar.

Det var väl en rätt bra deal med mig själv?

Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0